میوه مورد علاقه شما چیه؟ من که محاله بتونم انتخاب کنم چون تقریباً همه میوه ها رو دوست دارم. هلو، توت فرنگی، گیلاس، نارنگی، سیب و انار که دیگه نگو...عاشقشم! اما یکی از میوه هایی که خیلی خیلی دوست داشتنیه انجیر هست. میدونم که بیشتر شما مربای انجیر رو دوست داشتید و از این دستور توی تابستون استقبال زیادی شد. برای همین تصمیم گرفتم این بار طرز تهیه کیک انجیر رو به شما عزیزان آموزش بدم.

انجیر واقعاً با هر میوه دیگه ای فرق داره. شیرینه اما نه زیاد که دل آدمو بزنه. نرمه ولی نه اون قدر که زیر دندون نیاد. شاید داخلش یکمی عجیب غریب به نظر بیاد (نمیدونم چرا ولی منو یاد آدم فضایی ها میندازه!). انگار که از یه سیاره دیگه اومده. ولی همین باعث جذابیت بیشترش شده! کیک انجیر هم واقعاً جذابه هم از نظر طعم و از نظر زیبایی. حتی کسایی بودن که انجیر رو به تنهایی دوست نداشتن اما از کیک انجیر خوششون اومده. پس شما هم اگه کسی رو میشناسید که هنوز تسلیم این میوه جذاب نشده میتونید این کیک خوشمزه رو براش درست کنید.

پیشنهاد میکنم کیک انجیر رو همراه مقداری عسل و ماست یونانی سرو کنید. شاید ایده ریختن ماست یونانی روی کیک به نظرتون عجیب بیاد و جالب نباشه. اما به نظرم اگه امتحان نکنید از دستش دادید. ترکیبش با این کیک عالی میشه. راستی یه نکته هم بگم برای تهیه این کیک از ماست معمولی استفاده نکنید چون آب زیادی داره. حتماً از ماست یونانی یا همون ماست چکیده استفاده کنید. البته ماست نباید ترش باشه.

  تزیین کیک

طرز تهیه کیک انجیر

 

1- فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کره را از قبل بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسد و نرم شود. سپس همراه با شکر به مدت دو دقیقه با همزن بزنید تا یکدست و سبک شود. در این مرحله از تهیه کیک انجیر از سرعت بالای همزن استفاده کنید.

2- تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با سرعت متوسط هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس ماست و وانیل را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

3- حال، آرد، نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین را اضافه کنید و این بار با سرعت پایین همزن هم بزنید. تنها تا حدی به هم زدن ادامه دهید که مواد با هم مخلوط شوند. اگر ردی از آرد در مایه کیک انجیر باقی مانده بود با لیسک مواد را زیر و رو کنید تا محو شود.

4- کف یک قالب کمربندی 24 سانتی را چرب کنید و کاغذ روغنی بکشید. مایه کیک را داخل آن بریزید و سطحش را صاف کنید. و بالاخره انجیرهای چهارقاچ شده یا حلقه شده را به شکل دلخواه روی کیک بچینید. یک قاشق شکر هم روی آن بپاشید.

  چیدن میوه روی مایه کیک  

5- کیک انجیر را به مدت 55 تا 60 دقیقه در فر بپزید. زمانی کیک آماده است که اگر خلال دندانی را در آن فرو کنید خلال با تکه های ریزی مثل خرده نان بیرون بیاید.

بگذارید کیک ده دقیقه خنک شود. سپس دور قالب را با چاقو آزاد کنید و کیک را از قالب خارج کنید. روی کیک عسل بریزید و با مقدار بیشتری انجیر تازه تزیین کنید. نوش جان!

 

کیک انجیر با ماست

 

نکته های کلیدی تهیه کیک انجیر

- سعی کنید از انجیرهای خوش فرم و سالم استفاده کنید تا کیک زیباتری داشته باشید. - از هر نوع انجیری میشود استفاده کرد. اما انجیر سیاه بیشتر استفاده میشود. - پایه این کیک، مثل کیک ساده کره ای است. میتوانید آن را در تابه دو طرفه هم درست کنید.

- میتوانید کیک را تا 24 ساعت در دمای اتاق نگه دارید.

- این کیک تا 5 روز در یخچال قابل نگهداری است.

- بهتر است بگذارید این کیک به دمای اتاق برسد سپس آن را سرو کنید.

- کیک انجیر را با ماست یونانی و عسل سرو کنید.