کوردن بلو چیست؟ این لغت در زبان فرانسه به معنی روبان آبی است. حالا روبان آبی یعنی چه؟ کاری به تاریخچه آن نداریم که به زمان شوالیه ها برمیگردد. امروزه یعنی غذایی با کیفیت بالا. البته چیکن کوردن بلو اسم نوعی غذا با مرغ است که به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه اش را توضیح داده ایم. اما حالا که میدانید کوردن بلو چیست برویم سراغ کوردن بلو رول شده. در این نوع، پنیر و ژامبون ورقه ای روی سینه مرغ قرار گرفته و با آن رول میشوند. سپس کوردن بلوی رول شده باید مدتی در فریزر قرار بگیرد تا هنگام سرخ شدن شکل رولی اش را از دست ندهد. بعد از این مدت رول مرغ آماده است که با آرد سوخاری کاور و سرخ شود.

 

طرز تهیه کوردن بلو رول شده

 

مرحله اول:

هر نصف سینه مرغ را روی یک تکه پلاستیک یا سلفون قرار دهید. سلفون را روی آن تا بزنید. با بیفتک کوب یا وردنه مرغ را بکوبید تا کاملا نازک شود. ضخامت لایه مرغ باید کمتر از نیم سانت باشد. سعی کنید به شکل مستطیلی در بیاید تا کوردون بلو رولی زیباتری داشته باشید.

  نصف سینه مرغ  

مرحله دوم:

چهار پنیر ورقه ای را روی آن بچینید. سپس چهار ورقه ژامبون (گوشت یا مرغ به دلخواه) را به همان صورت روی آن قرار دهید.

  کوردن بلو ژامبون و پنیر  

مرحله سوم:

به کمک سلفون مرغ و مواد روی آن را رول کنید. تا میتوانید سفت رول کنید تا از هم باز نشود. دو طرف سلفون را محکم بپیچانید تا شبیه یک ژامبون کامل یا سوسیس شود. مرغ رول شده را 20-30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سطحش کمی سفت شود.

 

رول کوردن بلو

 

مرحله چهارم:

سه بشقاب گود آرد، تخم مرغ زده شده و آرد سوخاری آماده کنید. رول های کوردن بلو را به ترتیب در آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید.

 

رول در آرد سوخاری

 

مرحله پنجم:

بگذراید روغن داغ شود. سپس رول ها را در آن سرخ کنید. به سرخ کردن ادامه دهید تا روی کوردن بلو رولی طلایی رنگ شود. رول ها را حلقه حلقه کنید. این غذا را همراه با سس قارچ یا سس تارتار و سبزیجات دلخواه نوش جان کنید.

  سرخ کردن کوردن بلو  

سس پیشنهادی برای کوردن بلو رول شده

برای تهیه این سس ابتدا کره را در شیر جوش روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. پودر سیر و آرد را به آن اضافه کنید. یکی دو دقیقه روی حرارت ملایم تفت بدهید. سپس شیر را اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سس خردل و پنیر پارمزان را هم اضافه کنید و هم بزنید. در آخر نمک و فلفل به سس بزنید. آن قدر هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. سس را روی رول های مرغ بریزید و نوش جان کنید.

  سس مخصوص رول کوردن بلو