کیک کاکائویی دو لایه با کرم (باترکرم) نوتلا طعمی فوق العاده دارد و میتواند به عنوان کیک تولد عزیزان شما هم استفاده شود. با انجام چند مرحله ساده کیک کاکائویی خوشمزه شما آماده میشود و بعد باتر کرم از ترکیب کره، پودر قند و نوتلا تهیه میشود که میتوانید با آن کیک را به شکل دلخواه تزیین کنید. باتر کرم را میتوانید خیلی ساده روی کیک کاکائویی بمالید یا با قیف و ماسوره طرح های مختلف درست کنید.   کرم نوتلا  

طرز تهیه کیک کاکائویی با کرم نوتلا

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.  

مرحله دوم:

دو قالب کیک 20 سانتیمتری آماده کنید و کف آن ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم در یک کاسه بزرگ الک کنید. نمک و شکر را اضافه کنید. در کاسه دیگری شیر، تخم مرغ ، روغن آفتابگردان و اسانس وانیل را مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس مایه را به مخلوط آردی اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی مخلوط کنید و بزنید تا ترکیبی یکدست و روان حاصل شود. کم کم آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.  

مرحله سوم:

خمیری که خواهیم داشت حالتی بسیار مایع خواهد داشت. مایه را به نسبت مساوی در دو قالب کیک بریزید و به مدت 25 الی 35 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید و بپزید. یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر کاملا تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما آماده است. سپس کیک ها را بیرون بیاورید و با همان قالب روی توری یا سینی فلزی قرار دهید تا خنک شود.  

مرحله چهارم:

کمی پیش از تزئین کیک، آنها را از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید. برای تهیه آیسینگ یا رومال کیک کره را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا کاملا نرم شود. پودر قند و شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند. نوتلا و نمک را نیز اضافه کنید و ترکیب کنید.  

مرحله پنجم:

یک لایه کیک را روی سطح کار قرار دهید. سپس به کمک لیسک نیمی از آیسینگ نوتلایی بردارید و روی کیک بمالید. لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید. باقیمانده آیسینگ را روی آن بریزید و در تمام سطح کیک پخش کنید.   کیک با کرم نوتلا ساده   برای زیبایی بیشتر میتوانید از انواع تزیینات کیک اسمارتیز، مروارید خوراکی یا انواع ترافل رنگی استفاده کنید.   نکته ها: 1- به جای باتر کرم نوتلا میتوانید از خامه قنادی آماده هم استفاده کنید. 2- این کیک را می توان در یک ظرف دردار به مدت 4 الی 5 روز در یخچال نگهداری کرد.