کوکی زنجبیلی

کوکی زنجبیلی از آشپزی آلمان و هلند آمده است و بیشتر در فصل سرما (نزدیک به کریسمس) تهیه میشود. طعم تند و تیز زنجبیل و مقدار خیلی کمی فلفل سفید این کوکی را بسیار دلپذیر میکند. چیز دیگری که باعث زیبایی و متفاوت شدن کوکی زنجبیلی است روکش سفید رنگ زیبایی است که خیلی راحت از حل کردن پودر قند در آب جوش تهیه میشود. کوکی زنجبیلی را میتوانید همراه با چای یا قهوه به عنوان عصرانه میل کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه: در کاسه کوچکی، آرد، جوش شیرین، نمک، زنجبیل، دارچین، پودر هل، جوز هندی، فلفل سفید و بادام آسیاب شده را بریزید. این مواد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

کوکی زنجبیلی

شکر قهوه ای، عسل، کره و خامه را در یک قابلمه یا شیرجوش متوسط داغ کنید و مرتب هم بزنید تا کره آب شود و شکر در مایع حل شود. سپس آن را از روی شعله بردارید و بگذارید 5 دقیقه در دمای اتاق خنک شود.  مخلوط آرد را اضافه کنید و هم زنید. وقتی خوب مخلوط شدند تخم مرغ را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید. خمیر سطح براقی خواهد داشت و چسبناک خواهد بود.

کوکی زنجبیلی

خمیر را محکم در سلفون بپیچید و از شب تا صبح در یخچال قرار دهید (میتوانید خمیر را تا دو روز در یخچال نگهداری کنید).

کوکی زنجبیلی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. خمیر را از سلفون خارج کنید و بلافاصله به صورت دو لوله باریک به ضخامت 2 سانت در بیاورید. لوله خمیری را به فاصله های دو سانتی برش بزنید و هر تکه را با دست گلوله کنید. این مرحله را باید به سرعت انجام دهید تا خمیر گرم و چسبناک نشود.

کوکی زنجبیلی

گلوله های خمیری را با فاصله روی سینی فر (که روی آن کاغذ روغنی کشیده اید) بچینید. کمی روی آنها فشار بدهید تا پخ شوند. 15 دقیقه کوکی زنجبیلی را در فر بپزید تا طلایی رنگ شود. سپس آن را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

کوکی زنجبیلی

برای تهیه روکش، پودر قند را در آب جوش حل کنید. کوکی ها را یکی یکی در مایع روکش فرو ببرید و روی یک توری فلزی بچینید تا مایع اضافه چکه کند.

کوکی زنجبیلی

صبر کنید روکش سفت شود سپس آنها را سرو کنید.

کوکی زنجبیلی

نکته: کوکی زنجبیلی را در ظرف در بسته در جای خنک نگهداری کنید. این کوکی را میتوانید تا 2 هفته نگه دارید. طعم آن به مرور زمان حتی بهتر هم خواهد شد.