کیک قاشقی یکی از انواع کیک بدون فر هست که به راحتی روی گاز تهیه میشه. از نظر ظاهری بیشتر شبیه به پنکیک صبحانه هست و اصولاً میشه اسمش رو مینی پنکیک هم گذاشت. این کیک های کوچک به خصوص برای کوچولوها جذابیت خاصی داره. میتونید به عنوان میان وعده برای بچه ها تهیه ش کنید. حتی برای مهمونی و دورهمی ها هم میتونید کیک قاشقی تهیه کنید. بعد اون ها رو با تکه های میوه داخل سیخ چوبی بزنید و ترکیب های خوش رنگ جذاب درست کنید.

کیک قاشقی ساده رو میتونید به شکل های مختلفی تزیین کنید. چون این کیک شیرینی کمی داره بهتره که اون رو با پودر قند یا نوتلا یا سس شکلات سرو کنید. در آخر مطلب توضیح دادم چطور میتونید نوتلا رو گرم کنید تا بتونید اون رو روی کیک ها بریزید. پس همین الان دست به کار بشید. با تهیه کیک قاشقی بدون فر کلی خاطره قشنگ برای عزیزانتون میسازید.

  کیک قاشقی مجلسی

طرز تهیه کیک قاشقی

 

1- مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید.

2- شیر را اضافه کنید و هم بزنید چیزی از مواد قبلی، خشک باقی نماند.

3- سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و به خوبی با قاشق یا لیسک هم زنید تا مایه یکدست شود.

4- کف تابه را با روغن یا اسپری نچسب چرب کنید. سپس روی شعله بگذارید تا داغ شود. برای هر کیک قاشقی دو قاشق از مایه داخل تابه بریزید. (در صورتی که پیمانه استاندارد دارید یک قاشق غذاخوری کافی است) توجه کنید بعدی را با کمی فاصله بریزید تا جای پف کردن داشته باشد. هر طرف از کیک ها را به مدت دو دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود.

میتوانید روی کیک قاشقی پودر قند بپاشید یا آن را با نوتلای گرم تزیین و سرو کنید.

  پخت کیک قاشقی

چطور نوتلا را گرم کنیم؟

برای گرم کردن شکلات نوتلا سه راه دارید:

1- به مقدار لازم از شکلات بردارید و داخل کاسه شیشه ای بریزید. کاسه را 20 ثانیه در مایکروفر قرار دهید. اگر مقدار نوتلا زیاد باشد زمان بیشتری لازم است. هر 20 ثانیه چک کنید و وقتی به غلظت دلخواه رسید از مایکروفر خارج کنید.

2- اگر میخواهید کل شیشه نوتلا را گرم کنید کافی است یک کاسه آب داغ آماده کنید. شیشه را داخل آب داغ قرار دهید تا زمانی که شکلات به غلظت دلخواه برسد.

3- اگر فقط میخواهید مقدار کمی شکلات گرم روی کیک بمالید میتوانید سر چاقو را روی شعله بگیرید تا گرم شود. سپس با چاقوی داغ از شکلات (که از قبل به دمای اتاق رسیده) بردارید و روی کیک قاشقی بمالید.

  آموزش کیک قاشقی  

نکته های تهیه کیک قاشقی

- میتوانید از چیپس شکلات داخل مایه کیک استفاده کنید.

- میتونید با ریختن کمی کره بادام زمینی و شکلات روی کیک قرار دادن یک کیک دیگر روی آن نوعی شیرینی کوچک و دوست داشتنی تهیه کنید.

- برای تهیه کیک قاشقی کاکائویی کافی است یک قاشق از آرد را با یک قاشق پودر کاکائو جایگزین کنید.

- با خامه و میوه های مختلف میتونید کیک ها را به شکل های متنوع تری تزیین کنید.