کیوی ازجمله میوه های خوشمزه زمستانه است که خواص بی شماری داره و به شکل های مختلفی می شه اون رو مصرف کرد و در آشپزی و شیرینی پزی خیلی به کار میاد. با کیوی می تونیم خوردنی ها خوشمزه ای مثل مربا، شیرینی و دسر تهیه  کنیم که هر کدومشون خیلی خوشمزه و دوست داشتنی هستن.  ترشی کیوی در واقع یک ترشی زمستانه است و با اومدن کیوی به بازار میوه  در فصل های سرد سال می تونیم به راحتی این ترشی رو درست کنیم.

از اونجایی که کیوی میوه ترش و شیرینی است اصولا به ذایقه هر کسی خوش میاد و به جز میوه اش، خوردن مربای کیوی، ترشیِ  کیوی و انواع شیرینی و دسرهایی که با کیوی درست می شه خیلی خوش خوراک و لذیذه.

  کیوی خردشده

تهیه ترشیِ کیوی پیچیدگی و دردسر خاصی نداره و به راحتی و در کمترین زمان می شه ترشی خوشمزه ای درست کرد و با انواع غذا به ویژه غذاهای گوشتی اون رو سرو کرد. امروز قصد دارم روش تهیه ترشی با کیوی خوشمزه رو بهتون آموزش بدم و امیدوارم از درست کردن و خوردن این ترشی لذت ببرید اما شاید لازم باشه قبل از اینکه روش تهیه ترشی رو آموزش بدم کمی از خواص کیوی رو بهتون بگم که در ادامه مطلب می خونید.

کیوی سرشار از ویتامین C و کلسیم  و آهن و پتاسیم است و برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها و ضایعاتی مانند مشکلات پوست و مو مفید و اثربخشه. این میوه خوشمزه برای درمان یبوست بسیار پیشنهاد می شه و اثر شگفت انگیزی در رفع مشکلات گوارشی به ویژه التهاب معده داره و نیز به خاطر ویتامین و خواص موجود در کیوی، مصرف کیوی رو به زنان باردار بسیار توصیه می کنن در اینجا به ذکر همین فواید از این میوه بسنده می کنم  تا  هرچه زودتر به آموزش روش تهیه ترشی بپردازم لطفا با من همراه باشید.

 

طرز تهیه ترشی کیوی

1- کیوی را بشویید و پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید.

2- پودر گشنیز، سیاه دانه، نمک و فلفل و رنده پوست لیموترش را با کیوی مخلوط کنید.

3- سرکه را به مخلوط بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4- مواد ترشی کیوی را در ظرف مخصوص ترشی که بهتر است شیشه ای باشد بریزید و در آن را محکم ببندید.

5- ظرف ترشی را در جای خنک قرار دهید تا آماده شود. ( پس از چهار یا پنج روز ترشی قابل سرو است.)

  ترشی  

نکات کلیدی تهیه ترشی کیوی

-برای تهیه ترشی کیویِ مخلوط می توان  انواع میوه و سبزی مثل سیب، هویج، کدو، آواکادو و ... را  با کیوی مخلوط کرد.

-اگر دوست دارید می توان به جای فلفل آسیاب شده از فلفل قرمز یا سبز تازه در ترشی استفاده کنید و آن را لابلای مواد قرار دهید تا طعم آن به طور یکنواخت در ترشی احساس شود.

-برای اینکه طعم این ترشی را متعادل کنید می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر به مواد بیافزایید.

-همیشه برای درست کردن انواع ترشی از ظرف شیشه ای استفاده کنید. ظرف های پلاستیکی و فلزی برای تهیه ترشی مناسب نیستند.

-اگر می خواهید ترشی لیته کیوی داشته باشید باید کیوی را پس از پوست گرفتن ساطوری کنید. این لیته خوشمزه را می توان با انواع غذاهای سوخاری سرو کرد.   لیته کیوی