اگر به دنبال یک سالاد رژیمی پر خاصیت می گردید سالاد کدو حلوایی و انار یکی از بهترین هاست. اگر تا به حال سالاد با کدو حلوایی و یا سالاد با انار امتحان نکرده اید، پیشنهاد میکنیم حتما در فصل انار و کدو حلوایی از فرصت استفاده کنید. اگر گیاه خوار هستید و از طعم تکراری برخی غذاهای گیاهی خسته شده اید سالاد کدو حلوایی و انار میتواند حال شما را خوب کند! به ویژه این سالاد میتواند یک گزینه مناسب برای همه در شب یلدا باشد. در شب یلدا انواع و اقسام خوراکی که با انار و هندوانه تهیه میشود، به چشم میخورد اما این سالاد با ترکیب رنگ های قرمز انار، سبز اسفناج، نارنجی کدو حلوایی و رنگ سفید پنیر میتواند جلوه ای از فصل پاییز و زمستان را در سفره شما به ارمغان آورد. همچنین در کنار سالاد کدو حلوایی با انار میتوانید از پیشنهادهای ویژه شب یلدا نیز استفاده کنید و شب یلدای فوق العاده ای بسازید! پس عجله کنید که وقت طلاست!

 

طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار

 

مرحله اول:

کدو حلوایی را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را به صورت مکعب های 10 سانتی متری برش بزنید. کمی نمک و فلفل بسته به ذائقه خودتان روی آن ها بپاشید. سپس کدو ها را با مقدار خیلی کمی روغن زیتون مخلوط کنید یا روغن را روی کدو ها اسپری کنید.

برش کدو

 

مرحله دوم:

روی سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید. قطعات کدو را منظم روی سینی فر بچینید. در فر به مدت نیم ساعت در درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد یا 392 درجه فارنهایت اجازه دهید که کدو ها طلایی و نرم شوند.

اگر امکان استفاده از فر را ندارید کدو ها را در قابلمه ای بریزید و با مقداری آب بگذارید پخته و نرم شوند اما مراقب باشید که بافت خود را از دست ندهند.

پختن کدو

 

مرحله سوم:

انار را بشویید و سپس دانه هایش را جدا کنید. اسفناج را بشویید و برگ هایش را از ساقه جدا کنید. پنیر نیز میتواند به صورت مکعب هایی هم اندازه با کدو برش زده شود یا میتوانید پنیر را ریز کنید و روی سالاد بریزید.

جدا کردن دانه انار

 

مرحله چهارم:

کدو ها، انار و اسفناج و پنیر را در ظرف سرو بریزید. کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

از پوست پرتقال رنده شده برای تزیین روی سالاد استفاده کنید. سالاد کدو حلوایی رژیمی شما حاضر است! نوش جان!

سالاد کدو و انار

 

نکات کلیدی تهیه سالاد کدو حلوایی و انار :

- در صورت امکان در تهیه این سالاد از نمک دریا استفاده کنید.

- تفاوتی ندارد شکل برش ها به چه صورت باشند اما تمیز و مرتب بودن برش ها به سالاد شما زیبایی خاصی میبخشد.

- هر نوع سبزیجاتی که مایل باشید میتوانید به سالاد اضافه و یا از آن کم کنید؛ برای مثال این سالاد با هویج، کاهو، ریحان تازه، سبزی شاهی، زیتون و فلفل قرمز هم تهیه می شود.

- در صورت تمایل از آب نارنج یا لیمو ترش تازه و یا سرکه بالزامیک برای طعم دهی به سالاد میتوان استفاده کرد.

- همچنین میتوانید در این سالاد یک قاشق چایخوری پودر زیره، مغز گردو خرد شده، مغز تخم کدو یا آفتابگردان و یا کنجد سیاه بریزید.

- در سالاد کدو حلوایی و انار از هر ترفندی برای تزیین میتوان بهره برد. مثلا میتوان از کاهو به جای اسفناج استفاده کرد. به این صورت که کاهو ها را در زیر قرار دهید و کدو و انار را روی آن قرار دهید.

سالاد انار و کدو حلوایی