چیز کیک آلبالو یه نوع دیگه از چیز کیک های خوشمزه و جذابه که طعم فوق العاده و خاصی داره. برای آشنا شدن و یاد گرفتنِ طرز تهیه این چیز کیک، ما از یه دستور آشپزی ساده و آسون استفاده می کنیم. البته این چیز کیک آلبالو در فر آماده میشه و با نوع یخچالیِ اون تفاوت داره. برای تهیه چیز کیک آلبالویی یخچالی میتونین از دستور چیز کیک بدون فر کمک بگیرین. توی روش چیز کیک یخچالی آلبالو میشه چیز کیک با ژله آلبالو تهیه کرد که مثل چیز کیک انار و چیز کیک کیوی هم تزیین خوبی میشه و هم طعم خوبی به کیک میده.

اما در این روشی که در ادامه در موردش صحبت می کنیم، قراره چیز کیک در فر بپزه و بعد سس آلبالویی روی اون ریخته بشه. خب در این مرحله شما دو راه دیگه هم دارین. راه اول اینه که قبل از پخت چیز کیک، سس آلبالویی رو به طور کامل روی کیک بریزین تا با هم پخته بشن. و راه دوم... اجازه بدین دستور چیز کیک آلبالویی رو با هم بخونیم و بعد در مورد راه دومش صحبت کنیم.

سرو چیز کیک  

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و آن را روی درجه حرارت 180 سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم:

بیسکویت ها را خرد کنید. در یک کاسه کوچک، بیسکویت ها را با کره ذوب شده مخلوط کنید. یک قالب کمربندی با قطر حدودا 22 سانتی متر بردارید و مخلوط بیسکویت و کره را کف قالب صاف و پرس کنید.

مرحله سوم:

در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای و شکر را با همزن برقی با هم ترکیب کنید. سپس یک تخم مرغ را در مخلوط بریزید و با همزن برقی به خوبی بزنید. حالا یکی یکی بقیه تخم مرغ ها را اضافه کنید و با هم بزنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه چیز کیک آلبالو باید خامه ترش و اسانس وانیل را به کاسه اضافه کنید. تا حدی مواد را با هم بهم بزنید که یک دست و روان شوند. سپس به آرامی مخلوط را روی پایه بیسکویتی کیک بریزید. و با پشت قاشق سطح کیک را صاف کنید.

مرحله پنجم:

قالب کیک را در فر بگذارید تا به مدت یک ساعت و ربع یا یک ساعت و نیم کیک بپزد. زمانی که لبه های چیز کیک محکم شده و مرکز آن کمی پف کند، آماده است.

مرحله ششم:

چیز کیک را از فر خارج کنید. اجازه دهید در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را به مدت 4 ساعت یا تمام شب در یخچال بگذارید.

مرحله هفتم:

در این مرحله باید آلبالوهای روی چیز کیک آلبالو را آماده کنید. آلبالوها، شکر و سه قاشق غذاخوری آب را در یک ماهیتابه کوچک یا شیر جوش، بریزید. آن را روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.

مرحله هشتم:

در این حین، نشاسته ذرت را در یک قاشق غذاخوری آب حل کنید. سپس نشاسته ذرت و اسانس وانیل را در سس آلبالویی بریزید تا به آن قوام دهد. حالا مخلوط آلبالو را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله آخر:

قبل از سرو؛ سس را روی چیز کیک آلبالویی بریزید. نوش جان.

سرو چیز کیک آلبالو  

نکات کلیدی تهیه چیز کیک آلبالو

- این چیز کیک خوشمزه را میتوانید تا 2 الی 3 روز در یخچال نگه داری کنید.

- دستور تهیه چیز کیک آلبالو از سایت littlesweetbaker ترجمه شده است.

- در صورت تمایل میتوانید هنگام سرو سس شکلات روی این چیز کیک بریزید.

- روش دیگری که برای تهیه این چیز کیک وجود دارد، این است که: قبل از قرار دادن چیز کیک در فر، سس آلبالو را آماده کنید. نصف مایع سس را روی کیک بریزید و با چاقو به آن طرح دهید. سپس کیک را در فر بگذارید تا بپزد. این یک راه خوب برای تزیین چیز کیک آلبالویی است. در نهایت نتیجه باید مشابه عکس زیر باشد:

  چیز کیک آلبالو با سس