واویشکا به روش‌های مختلف و با مواد اولیه متفاوت مانند گوشت چرخ‌کره، گوشت مرغ و دل و جگر پخته می‌شود. حتی این غذا را می‌توان به صورت گیاهی تهیه کرد و قارچ را جایگزین گوشت کرد.

ما اینجا قصد داریم طرز واویشکا گوشت چرخ‌کرده را آموزش دهیم که رایج‌ترین نوع این خوراک خوشمزه‌ست. سیب‌زمینی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و گوشت چرخ‌کرده جزو مواد اولیه اصلی واویشکا گوشت هستند و در همه خانه‌ها پیدا می‌شوند.  طرز تهیه این غذا بسیار آسان است و در زمانی کوتاه آماده می‌شود.

 

طرز تهیه واویشکا گوشت چرخ‌کرده

مرحله اول

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید. سپس، مقداری روغن در ماهی‌تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز را داخل روغن داغ‌شده بریزید و حدود 5 تا 7 دقیقه تفت دهید.

 بعد از طلایی شدن پیاز، گوشت چرخ‌کرده را همراه با نمک، فلفل و زردچوبه را داخل ماهی‌تابه بریزید و 10 دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

مرحله دوم

پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بگیرید و رنده کنید. رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید. سپس  پوره گوجه‌فرنگی را همراه نصف لیوان آب جوش به مخلوط گوشت بیفزایید، درب ماهی‌تابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه بپزد.

 

مرحله سوم

در این فاصله زمانی که مخلوط گوشت چرخ‌کرده در حال پختن است، سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و سرخ نمایید.

بعد از کشیده شدن آب غذا، سیب‌زمینی‌ها را به آن اضافه کنید. واویشکای شما آماده است.

 

واویشکا گوشت چرخ‌کرده

نکات طلایی در تهیه واویشکا گوشت چرخ‌کرده

-در صورت تمایل می‌توانید پیاز را رنده کنید و بعد سرخ نمایید.

-در واویشکا گوشت می‌توانید از گردغوره یا آبلیمو به عنوان استفاده کنید.

-در برخی از دستور پخت‌های واویشکا در آخر یک یا دو تخم‌مرغ روی غذا می‌شکنند.

 

واویشکا، یکی از غذاهای خوشمزه شمال کشورمان است که خاستگاه روسی دارد. واویشکا گوشت چرخ‌کرده یکی از انواع واویشکاست که با پیاز، سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده، رب گوجه‎فرنگی و پوره گوجه‌فرنگی پخته می‌شود. واویشکا گوشت چرخ‌کرده را می‌توانید با نان یا برنج به عنوان غذای اصلی سرو کنید.

برای تهیه واویشکا گوشت چرخ‌کرده ابتدا پیاز را سرخ کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را همراه با فلفل، زردچوبه و نمک به پیاز اضافه کنید و مواد را تفت دهید. در ادامه رب‌گوجه را به مواد بیفزایید و کمی سرخ کنید. سپس، پوره گوجه‌فرنگی و نصف لیوان آب جوش را داخل ماهی‌تابه بریزید و بگذارید غذا بپزد. در آخر نیز سیب‌زمینی را سرخ کنید و به واویشکا اضافه کنید.