پای گردوی کاراملی

پای گردوی کاراملی یکی از دسرهای منحصر به فرد و فوق‌العاده خوشمزه است که دوستداران کارامل و گردو حتماً باید آن را امتحان کنند. البته این پای کالری زیادی دارد و نباید در خوردن آن زیاده روی کرد. اما خوردن مقدار کمی از آن هیچ مشکلی ندارد و به ویژه میان بچه‌ها محبوبیت زیادی دارد. می‌توانید پای گردوی کاراملی را برای مهمانی یا دورهمی تهیه کنید و با برش زدن آن برای عده زیادی دسری خوشمزه و خاص سرو کنید. مقدار موادی که در اینجا گفته شده برای تهیه یک تارت بسیار بزرگ است و مناسب مهمانی است. اما شما می‌توانید با نصف کردن این مقادیر و استفاده از قالب کوچکتر پای گردوی کاراملی کوچکتری هم تهیه کنید یا حتی می‌توانید با استفاده از نان‌ تارت آماده کوچک تعداد زیادی مینی تارت درست کنید.

طرز تهیه: اگر خمیر پای شما فریز شده آن را از ۱۲ ساعت قبل به یخچال منتقل کنید تا نرم شود. فر را نیز از قبل (۱۵-۲۰ دقیقه) با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. یک قالب تارت مستطیلی بزرگ (حدود ۲۵ در ۴۰ سانت) را کمی چرب کنید و کنار بگذارید. خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار دهید و با وردنه به شکل مستطیلی باز کنید. سایز خمیر باید طوری باشد که در مرحله بعدی بتواند کف و دیواره‌های سینی را بپوشاند.

پای گردوی کاراملی

حال خمیر باز شده را داخل سینی قرار دهید و گوشه‌ها و لبه‌هایش را به سینی فشار دهید. می‌توانید برای زیبایی بیشتر لبه‌های خمیر را به صورت دالبری شکل بدهید. کف خمیر با چنگال سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا خمیر زیاد در فر پف نکند. حال سینی را ۱۰-۱۲ دقیقه در فر قرار دهید تا نان پای خوب طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کنید و بگذارید کاملاً خنک شود.

در کاسه بزرگی، پنیر خامه‌ای، پودر شکر و سس کارامل را با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا یکدست شود و مرتب دیواره‌های کاسه را پاک کنید. سه پیمانه خامه فرم گرفته را اضافه و مخلوط کنید. مایه خامه ای آماده شده را روی نان پای بریزید و به صورت یکنواخت پهن کنید. پای را ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

پای گردوی کاراملی

گردوهای بوداده را در کاسه ای با ۱ پیمانه دیگر سس کارامل مخلوط کنید. حال مخلوط گردو را قاشق قاشق روی پای بریزید و به آرامی پخش کنید تا سطح پای را بپوشاند. بگذارید پای گردوی کاراملی حداقل ۳-۴ ساعت در یخچال بماند و کاملاً خودش را بگیرد. سپس آن را برش بزنید و سرو کنید. می‌توانید از اسپری خامه برای تزیین بیشتر پای استفاده کنید.

پای گردوی کاراملی

نکته: برای تهیه گردوی بوداده، می توانید گردوها را خرد کنید و در یک سینی فر پخش کنید. آن را ۸-۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا به رنگ قهوه‌ای روشن در بیایند.

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده