یکی از انواع کیک میوه ای کیک انبه است. شما هم اگر از دوست داران انبه هستید دستور پخت این کیک خوشمزه را از دست ندهید. فراموش نکنید دسر انبه و پاناکوتا با انبه هم گزینه ای عالی برای شماست.

 

طرز تهیه کیک انبه

 

ابتدا فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. یک قالب کیک کمربندی آماده کنید و داخل آنرا کمی چرب کنید. آرد کیک، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در ظرفی جداگانه الک کنید و کنار بگذارید.

در همین حین تخم مرغ، پودر قند و رنگ خوراکی را با هم زن دستی یا برقی بزنید.سپس شیر، روغن و اسانس انبه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدست و خوشرنگی حاصل شود. پوره انبه را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید( کمی از پوره را برای سرو نگهدارید).

 

بلافاصله مایه انبه را به ترکیب آرد کیک و سایر مواد خشک اضافه کنید، خوب هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. سپس مایه را به آرامی داخل قالب کیک بریزید.

قالب را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت 30 الی 35 دقیقه بپزید( یک چنگال را داخل کیک فرو کنید اگر کیک به چنگال نچسبید یعنی کیک آماده است).

قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس به آرامی کیک را از قالب بیرون بیاورید و روی توری فلزی یا پارچه قرار دهید.

 

زمانی که کیک کاملا خنک شد آنرا به قطعات دلخواه برش بزنید و روی آن را با پودر قند و پوره انبه تزئین و سرو کنید. این کیک انبه‌ای برای کسانی که عاشق عطر و طعم انبه هستند عصرانه ای دلپذیر خواهد بود.