براونی نوتلا

اگر شما هم از دوستداران شکلات نوتلا هستید این شیرینی نرم و مرطوب شکلاتی را باید حتماً امتحان کنید. براونی نوتلا طعمی عالی دارد و به ویژه برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی است. خمیر براونی نوتلا نسبتاً راحت و آسان تهیه می‌شود و بعد از آن در قالب ریخته شده و در فر پخته می‌شود. زمان خارج کردن براونی از فر بسیار بسیار مهم است و به همین علت هم باید به نکات گفته شده در دستور توجه شود. در ضمن این زمان می‌تواند بسته به سایز و جنس قالب و دمای فر تفاوت داشته باشد. براونی نوتلا را می‌توانید در قالب فلزی یا قالب پیرکس تهیه کنید. اهمیتی ندارد در هر صورت نتیجه فوق‌العاده خواهد بود. با برش زدن براونی نوتلا به سایز دلخواه می‌توانید از همه مهمانهایتان پذیرایی کنید.

براونی نوتلا

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و یک قالب مستطیلی بزرگ را هم با کره چرب کنید و کنار بگذارید.

یک قابلمه یا شیرجوش کوچک را روی شعله ملایم قرار دهید. کره را در آن بریزید تا کاملاً ذوب شود. شکر را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه مرتب هم بزنید. اجازه ندهید مخلوط کره و شکر بجوشد. قابلمه را از روی حرارت بردارید و نوتلا را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

مخلوط کره ای را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. کاکائو، اسپرسو، تخم مرغ‌ها و سفیده تخم مرغ، نمک، بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند. پس از آن آرد و شکلات چیپسی را به بقیه مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

خمیر غلیظ و چسبناک ایجاد شده را داخل قالب بریزید و آن را به طور یکنواخت در قالب مستطیلی پهن کنید. ۳۰-۳۵ دقیقه آن را در فر گرم شده بپزید. برای تست پخته بودن براونی خلال دندان باید از براونی نسبتاً (و نه کاملاً) تمیز بیرون بیاید. لبه‌های براونی باید خشک به نظر برسند اما وسط آن مرطوب باشد (اما خام نباشد). بسته به سایز و جنس قالب شما روند پخت می‌تواند ۵۰-۶۰ دقیقه طول بکشد. بگذارید براونی نوتلا خنک شود. سپس آن را برش بزنید و از قالب خارج کنید.

براونی نوتلا