خوراک مارچوبه و مرغ با سس خامه ای یکی از سالم ترین و مقوی ترین غذاهایی است که میتوانید در رژیم کتوژنیک هم از آن استفاده کنید. این غذا کربوهیدرات خیلی کمی دارید. بنابراین میتوانید در وعده های نمونه رژیم کتوژنیک دو هفته ای  از آن استفاده کنید. در تهیه خوراک مارچوبه ، سینه مرغ با ادویه های فراوان سرخ میشود و طعمی عالی پیدا میکند. ترکیب مرغ برشته با مارچوبه و سس خامه ای دقیقاً همان چیزی است که یک وعده غذایی کامل خانوادگی نیاز دارد.

خیلی از غذاهای خوشمزه هستند که با مرغ سرخ شده تهیه میشوند مثل: استیک مرغ یا فاهیتای مرغ. اما چیزی که خوراک مارچوبه و مرغ را واقعاً متفاوت میکند سس خامه ای آن است. این سس نیاز به مواد زیادی ندارد و همه مواد آن ساده و دم دستی هستند. با این وجود طعم فوق العاده ای به این غذای سالم میدهد.

در مورد مارچوبه قبلاً همه چیز را به طور کامل توضیح داده ایم. از جمله این که چه خواصی دارد، چطور میتوانید مارچوبه تازه و با کیفیت را تشخیص دهید، چطور میتوانید آن را در یخچال و یا فریزر نگهداری کنید. توصیه میکنم قبل از شروع به تهیه خوراک مارچوبه و مرغ نگاهی به مطلب مارچوبه چیست بیاندازید تا با همه این نکات آشنا شوید.

 

طرز تهیه خوراک مارچوبه و مرغ

مرحله اول:

نمک، فلفل، پاپریکا، ادویه ایتالیایی و پودر پیاز را در کاسه کوچکی با هم مخلوط کنید. هر سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس، ادویه مخلوط را روی تکه های سینه مرغ بمالید.

  ادویه روی مرغ  

مرحله دوم:

کف تابه روغن بریزید و بگذارید خوب داغ شود. حال، سینه مرغ ها را به تابه اضافه کنید و تا 6 دقیقه به آنها دست نزنید تا یک لایه برشته زیر آن ایجاد شود. سپس آنها را برگردانید و 6 دقیقه دیگر صبر کنید تا سمت دیگرشان هم طلایی رنگ و برشته شود.  مهم نیست اگر کامل پخته نشده بود. چون در مراحل بعدی مرغ مجدداً به همراه سس پخته میشود.

 

مرغ برشته

 

مرحله سوم:

حالا نوبت پختن مارچوبه است.  مارچوبه در عرض چند دقیقه آماده میشود. تابه را نشویید. (طعم سس تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد) فقط کمی کره به تابه اضافه کنید. پیاز خلالی شده و مارچوبه ها را به تابه اضافه کنید. 3-4 دقیقه روی شعله متوسط تفت بدهید تا مارچوبه و پیاز نرم شوند. سپس آنها را از تابه خارج کنید.

  خوراک مارچوبه و پیاز  

مرحله چهارم:

برای تهیه سس خوراک مارچوبه، آب مرغ و آبلیمو را داخل تابه بریزید. با یک قاشق چوبی دیواره ها و کف تابه را پاک کنید تا مواد باقیمانده وارد سس شود. سیر له شده، خامه و پنیر پارمزان را اضافه کنید. بگذارید سس شما جوش بیاید سپس مرغ را داخل آن بگذارید و شعله را کم کنید.

  مرغ با سس خامه ای  

مرحله پنجم:

3-4 دقیقه به پخت ادامه دهید تا مغز مرغ به خوبی پخته شود. در آخر شعله را خاموش کنید. مرغ و سس خامه ای را با خوراک مارچوبه، پنیر پارمزان تازه، لیمو ترش و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جان!

  خوراک مارچوبه و مرغ  

نکته های کلیدی تهیه خوراک مارچوبه با مرغ:

- ادویه هایی که به مرغ میزنید تا حد زیادی دلخواه هستند. در صورت تمایل به جای پودر پیاز میتوانید از پودر سیر هم استفاده کنید

-  در مرحله دوم بگذارید مرغ خوب سرخ شود و قبل از آن در تابه جا به جایش نکنید. در غیر این صورت لایه برشته روی آن ایجاد نمیشود.

- در صورتی که مرغ شما ضخیم باشد یا تابه را داغ نکرده باشید سرخ شدن ممکن است بیشتر از 6 دقیقه طول بکشد.

- میتوانید نیمی از خامه را با شیر جایگزین کنید تا خوراک مارچوبه چربی کمتری داشته باشد.

- منبع دستور eazypeazymealz.com