کوکی کشمش و گردو نوعی کوکی ایتالیایی است که به آن بیسکوتی هم گفته می‌شود. خمیر این کوکی به سادگی و در عرض ۱۰ دقیقه آماده می‌شود. پس از آن این خمیر باید دو بار در فر پخته شود. در مجموع تهیه کوکی کشمش و گردو حدود ۱ ساعت وقت می‌گیرد. این کوکی‌های ترد و خوشمزه را می‌توانید در نوشیدنی مورد علاقه خود فرو کنید و از آن به عنوان عصرانه‌ای لذیذ لذت ببرید. خمیر بیسکوتی سنتی ایتالیایی در واقع هیچ کره یا روغنی ندارد و در عوض زرده تخم مرغ بیشتری دارد. اما دستوری که اینجا مورد استفاده قرار گرفته کمی روغن دارد که باعث می‌شود کار با خمیر راحت‌تر شود.

طرز تهیه کوکی کشمش و گردو

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی سینی فر هم کاغذ روغنی بکشید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و در کاسه‌ای الک کنید و کنار بگذارید. در کاسه دیگری شکر، روغن، تخم مرغ و وانیل را بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط غلیظی حاضر شود. مواد خشک را به تدریج روی مواد تر بریزید و هم بزنید تا خمیر کوکی آماده شود. کشمش و گردوی خرد شده را روی خمیر بریزید و با آن مخلوط کنید. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

کوکی کشمش و گردو

اگر خمیر بیش از حد چسبناک است و نمی‌توانید با آن کار کنید کمی آرد به آن اضافه کنید. روی سطح کار هم آرد بپاشید و هر کدام از بخش‌های خمیر را روی سطح بغلتانید و به صورت لوله درازی در بیاورید. سپس روی هر کدام از لوله‌ها با دست فشار بدهید تا به پهنای حدوداً ۵ سانت باز شوند.

کوکی کشمش و گردو

خمیر‌ را در سینی فر آماده شده بگذارید و به مدت ۲۸ دقیقه در فر قرار دهید. سپس بگذارید ۱۰-۲۰ دقیقه بماند و خنک شود. دمای فر را به ۱۶۰ درجه کاهش دهید. وقتی خمیر نیم پخته کوکی خنک شد آن را به شکل مایل برش بزنید.

کوکی کشمش و گردو

کوکی‌های برش خورده را مجدداً در سینی فر بچینید و ۸ دقیقه در فر قرار دهید تا یک طرف آنها طلایی شود. کوکی‌ها را برعکس کنید ۸ دقیقه دیگر هم در فر قرار دهید. بگذارید کوکی کشمش و گردو کاملاً خنک شود سپس آن را با چای یا شیر سرو کنید.

کوکی کشمش و گردو

نکته: بسته به این که می‌خواهید چقدر کوکی شما قهوه‌ای رنگ و ترد شود می‌توانید آن را در مرحله دوم مدت بیشتری در فر نگه دارید.