بستنی یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین دسرهاست که مخصوصا تو فصل تابستون خوردن اون می تونه بسیار دلچسب باشه. بستنی طعم های بسیار متنوعی داره و به شکل های مختلفی درست میشه. شما می تونید انواع بستنی خونگی رو به راحتی تو خونه درست کنید. اگرچه بستنی به تنهایی یه دسر کامل و خوشمزه اس، اما خیلی از دسرها هم هستن که با بستنی درست میشن. یکی از این دسرهای خنک تابستونی، شارلوت بستنیه. طرز تهیه شارلوت بستنی خیلی ساده اس؛ این دسر خوشمزه با برش های رولت و لایه های بستنی درست میشه. شارلوت بستنی شباهت زیادی به دسر شارلوت معروف داره. با این تفاوت که شما می تونید رولت شارلوت بستنی و همچنین بستنی های داخل اون رو با هر طعمی که دوست دارید درست کنید. علاوه بر این، بعضی ها شارلوت بستنی رو تنها با یک لایه بستنی و بعضی دیگه با چند لایه بستنی در طعم های مختلف درست می کنن. این طوری هم لایه های دسرتون بیشتر میشه و هم طعم فوق العاده ای پیدا می کنه. رولت شارلوت بستنی رو هم خودتون می تونید تو خونه درست کنید و هم می تونید اون رو به شکل آماده و بسته بندی از بیرون تهیه کنید که در این صورت دسر در کمترین زمان درست میشه. شکل ظاهری شارلوت بستنی درست شبیه کیکه با این تفاوت که برای درست کردنش به قالب کیک و یا فر برای پختن اون نیاز ندارید! شما می تونید این دسر خوشمزه رو به عنوان یه مدل کیک بستنی جدید در تولدها و دورهمی هاتون سرو کنید و از طعم بی نظیر اون لذت ببرید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید، طرز تهیه شارلوت بستنی رو یاد بگیرید و این دسر ساده و خوشمزه رو در مدت زمان خیلی کوتاهی درست کنید. در ادامه ی مطلب مهمترین نکاتی رو که باید برای درست کردن شارلوت بستنی بهشون توجه کرد به شما می گیم تا بتونید اون رو به بهترین شکل درست و سرو کنید.

 

طرز تهیه شارلوت بستنی

 

مرحله ی اول: درست کردن رولت

۱- ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی سطح آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید.

۲- داخل کاسه ۳/۴ پیمانه آرد، ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک بریزید و با هم مخلوط کنید.

۳- در کاسه ای دیگر، ۴ عدد تخم مرغ را به همراه ۳/۴ پیمانه شکر و ۱ قاشق چایخوری وانیل با همزن آن قدر بزنید تا تغییر شکل بدهد. سپس ۲ قاشق روغن به آن اضافه کرده و در نهایت مخلوط آرد را نیز به آن ها بیفزایید. همه ی مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

۴- مایه ی رولت را روی کاغذ روغنی بریزید و آن را با استفاده از قاشق در تمام سطح سینی به طور یکنواخت پخش کنید.

۵- رولت را به مدت ۱۲ دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید. برای اطمینان از آماده شدن رولت، یک چنگال داخل آن فرو کنید. اگر مایه ی رولت به خمیر نچسبید، رولت آماده است.

۶- روی سطح صاف یک حوله ی تمیز پهن کنید و کمی آرد یا شکر روی آم بپاشید. سینی رولت را روی حوله ی تمیز برگردانید. سپس به آرامی کاغذ روغنی را از آن جدا کنید.

۷- در حالی که رولت هنوز گرم است، آن را با کمک حوله آرام رول کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

۸- خامه قنادی را در کاسه ریخته و با همزن برقی خوب بزنید. (می توانید از ترکیب پنیر خامه ای، وانیل و شکر نیز استفاده کنید.)

۹- رولت را باز کرده و خامه را روی سطح آن بمالید. دوباره رولت را رول کنید و آن را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود و خودش را بگیرد.

 

رولت

 

مرحله ی دوم: درست کردن شارلوت بستنی

۱- رولت را به ضخامت ۱ بند انگشت برش بزنید.

  برش دادن ذولت  

۲- سطح داخلی قالب یا کاسه ای گود را با سلفون یا نایلون بپوشانید.

۳- برش های رولت را کف کاسه و روی دیواره های آن بچینید. به طوری که تمام سطح داخلی کاسه کاملا با تکه های رولت پوشیده شود.

۴- اجازه دهید بستنی کمی به دمای محیط برسد و نرم شود. سپس آن را داخل کاسه روی رولت ها بریزید. به طوری که یه لایه ی ضخیم از سطح رولت را بپوشاند. با پشت قاشق بستنی را روی کف و دیواره های کاسه پخش کنید.

۵- روی بستنی را با کیسه بپوشانید و یک کاسه (کمی کوچک تر از کاسه ی اصلی) روی بستنی گذاشته و آن را کمی داخل بستنی فشار دهید تا فرو رود. سپس کاسه را داخل فریزر قرار دهید تا مواد سفت شوند.

۶- کاسه را از فریزر بیرون آورید، کاسه ی داخلی را بردارید. بستنی دیگری (با رنگ و طعم متفاوت) انتخاب کنید. آن را روی بستنی قبلی بریزید و سطح آن را کاملا صاف کنید.

۷- مجددا تکه هایی از رولت برش خورده را روی لایه ی دوم بستی بچینید و آن را بپوشانید. روی آن را با کیسه پوشانده و مجددا در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شود.

۸- کاسه را برگردانید، سلفون و نایلون را از روی آن بردارید.

۹- شالوت بستنی آماده است. این دسر خوشمزه را به دلخواه با شکلات چیپسی، شکلات آب شده، خامه و یا تکه های میوه تزیین کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه شارلوت بستنی

- به جای رولت خانگی می توانید از رولت و کیک های آماده نیز استفاده کنید.

- رولت را می توانید در طعم های مختلف از جمله رولت شکلاتی تهیه کنید.

  شارلوت بستنی شکلاتی  

- تنوع لایه های بستنی داخل شارلوت بستنی بسته به دلخواه شما متغیر است. می توانید از ۱ لایه و یا ۳ لایه بستنی در طعم های مختلف از جمله، وانیلی و شکلاتی و یا میوه ای استفاده کنید.

- استفاده از میوه های خرد شده و یا شکلات چیپسی بین لایه های بستنی، طعم شارلوت بستنی را فوق العاده خواهد کرد.

- مقدار مواد اولیه به اندازه ی کاسه و قالب شما بستگی دارد.

- در هر مرحله از طرز تهیه شارلوت بستنی، کمی لایه ها را روی هم فشار دهید تا منسجم شوند.

 

- تصاویر از : ashpazi.deser.bahar ، bandangoshti_food