چیزکیک گلابی یک سورپرایز خوشمزه و عالی برای آخرین روزهای تابستان شماست. لایه اول این چیز کیک از خمیری شبیه به خمیر پای تشکیل می‌شود. بعد باید آب کمپوت گلابی گرفته شود و نصف گلابی ها مرتب روی خمیر چیده شوند. لایه بعدی لایه پنیری است که پودینگ وانیلی و پنیر خامه‌ای بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهند. بعد از پخته شدن چیز کیک در فر، لایه سوم که مرنگ ساده است روی آن را پوشانده و دوباره چیز کیک گلابی چند دقیقه ای در فر پخته می‌شود. قبل از سرو باید چیزکیک گلابی کاملاً در یخچال خنک شود.

طرز تهیه چیزکیک گلابی 

ابتدا خمیر لایه اول را آماده کنید. یک و نیم پیمانه آرد را همراه با یک عدد تخم مرغ، کره ذوب شده، شکر، بیکینگ پودر و وانیل و رنده پوست لیمو داخل یک کاسه بزرگ بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. وقتی خمیر سفت شد و هم زدن با لیسک یا قاشق سخت بود شروع کنید به ورز دادن با دست و به تدریج آرد اضافه کنید تا خمیر به حالتی در آید که راحت فرم بگیرد و به دست نچسبد.

کف یک قالب دایره‌ای کمربندی به قطر حدوداً ۲۵ سانت را با روغن یا کره چرب کنید. خمیر را به طور یکنواخت کف آن پهن کنید و ۳-۴ سانتی‌متر هم از دیواره قالب بالا بیاورید. با استفاده از چنگال روی بخشی از خمیر که کف قالب پهن شده چندین سوراخ ایجاد کنید (این کار مانع از پف کردن خمیر در فر می‌شود). سپس نصف گلابی‌ها را روی خمیر بچینید.

چیزکیک گلابی

برای لایه دوم چیز کیک، پودینگ وانیلی را طبق دستور نوشته شده روی آن آماده کنید و بگذارید خنک شود (پودینگ باید با حدود ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر تهیه شود). فر را نیز با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. وقتی پودینگ خنک شد، پنیر خامه‌ای، آبلیمو، روغن مایع، نشاسته، زرده ها و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایع یکنواخت شود. حال آن را روی خمیر و گلابی‌های داخل قالب بریزید. قالب را ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید.

چیزکیک گلابی

چند دقیقه قبل از پخت کامل چیز کیک، لایه سوم را آماده کنید. سفیده‌های تخم مرغ را همراه با شکر در کاسه‌ای بریزید و آنقدر با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. وقتی چیز کیک را از فر خارج کردید مخلوط را روی آن بمالید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. ۱-۲ دقیقه آخر شعله روی فر را روشن کنید تا روی لایه مرنگ کمی قهوه‌ای رنگ شود.

اجازه بدهید چیزکیک خنک شود سپس کمربند را باز و آن را از قالب جدا کنید. بگذارید چیزکیک گلابی قبل از سرو کاملاً در یخچال خنک شود (ترجیحاً شب تا صبح). می‌توانید روی چیزکیک را با پودر پسته یا نارگیل تزیین کنید.

چیزکیک گلابی