خوراک مرغ از آن دست غذاهای ساده و در عین حال لذیذی است که بسیار محبوب و پرطرفدار است. خوب می دانیم که مرغ را با انواع پلو و به شکل های مختلف کبابی، گریل شده، سرخ شده و ... می توان سرو کرد.

اما طرز تهیه مرغ مجلسی شاید نیاز به ادویه و چاشنی های متنوع باشیم تا بتوانیم این خوراک لذیذ را در طعم و مزه های خاص تهیه کنیم. یکی از راه های مختلف طبخ مرغ، تهیه مرغ ربی است که برای آن می توان از انواع رب مانند رب انار، رب نارنج، رب گوجه فرنگی، رب آلوچه  و ... و یا حتی ترکیبی از رب ها  استفاده کرد .

در این دستور قصد آموز ش مرغ ربی آلوچه ای را داریم که در بین انواع مرغ های ربی بسیار پر طرفدار است که به راحتی می توان آن را تهیه و در میهمانی ها سرو کرد. خوراک مرغ ربی را هم می توان همراه زرشک پلو و هم با نان به عنوان غذایی سبک در کنار انواع سالاد و ترشی و ... سرو کرد و از خوردنش لذت برد.

مرغ ربی

طرز تهیه مرغ ربی مجلسی

مرحله اول:

مرغ را تمیز کنید و بشویید و با مخلوط نمک ، فلفل و زردچوبه پوست مرغ را ماساژ دهید.

مرحله دوم:

 

مرغ را به مدت 2 - 4 ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و دو طرف مرغ را در روغن سرخ کنید.

مرغ مجلسی

مرحله سوم:

پیاز را رنده کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شوند سپس رب گوجه فرنگی ، رب آلوچه و 2 لیوان آب به پیاز اضافه و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

 مرغ مجلسی

مرحله چهارم:

سس را به مرغ سرخ شده اضافه کنید. حرارت را ملایم کنید و به مدت 1 - 2 ساعت اجازه دهید مرغ بپزد و سس غلیظ شود. هر 15 دقیقه مرغ را کمی جابجا کنید و سس را هم بزنید و روی مرغ بریزید. در اواخر پخت نیز آبلیموی تازه یا آب نارنج را اضافه کنید.

 مرغ مجلسی  

نکات کلیدی تهیه مرغ ربی مجلسی

-اگر دوست دارید طعم مرغ ملس باشد کمی شکر در اواخر پخت به آب مرغ اضافه کنید. -افزودن ادویه هایی مثل دارچین، کمی پودر سیر و گرد لیمو طعم مرغ را بهتر می کند. در صورت تمایل مقدار کمی از این مواد به مرغ بیافزایید. همراهان عزیز خوشحال می شویم مرغ ربی  را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.