امروز می خوام یه میان وعده خوشمزه به اسم کرانچی خانگی یا چیپس ماکارونی سرخ شده بهتون یاد بدم. اگه شما عاشق ماکارونی هستید بدون شک این میان وعده ترد رو هم دوست دارید. ماکارونی سرخ شده می تونه تبدیل به یکی از تنقلات مورد علاقه شما تو فصل زمستان بشه. یعنی برای یک عصر سرد زمستانی یک میان وعده داغ خیلی می چسبه. و چه جالب میشه اگه این میان وعده کرانچی خونگی باشه.

خلاقیت به خرج بدید. ماکارونی فقط برای درست کردن به شکل معمول نیست. می تونید کوکوی ماکارونی یا ماکارونی بادمجان درست کنید. اما تهیه کرانچی با ماکارونی دیگه آخرشه!! شما می تونید با درست کردن کرانچی خانگی مهمان های خودتون رو شگفت زده کنید.

همچنین میتونین میزهای تولد خودتون رو با شکل های مختلفی که از این کرانچی درست می کنید، هر چه زیباتر کنید. یا اینکه عصرهای جمعه که معمولا تعطیل هستین و همه خانواده دور هم جمع شدید از خوردن این میان وعده در کنار همدیگه لذت ببرید.

اگه از چیپس سیب زمینی خسته شدید پیشنهاد می کنم کرانچی خانگی رو امتحان کنید. وقتی بچه ها از بازی کردن خسته شدن و دوست دارن یه چیزی بخورن، شما می تونید اونا رو با چیپس ماکارونی در کنار سس مارینارا یا آلفردو، خوشحال کنید. این میان وعده به مواد اولیه بسیار کمی نیاز داره که معمولا توی خونه همه شما عزیزان پیدا میشه، همچنین خیلی هم سریع درست میشه و وقت زیادی رو از شما نمی گیره.

شاید ماکارونی سرخ شده کمی عجیب و غریب به نظر بیاد. اما این خوراکی خوشمزه مثال خوبیه برای حلوای تنتنانی؛ که تا نخوری ندانی.!!! در ضمن فرصت خیلی خوبیه برای این که پاستاهای اضافه اومده از غذاهای دیگه رو تبدیل به میان وعده ای بی نظیر کنید. پس همراهان همیشگی با ما باشید برای یک ماجراجویی خوشمزه و هیجان انگیز.

 

طرز تهیه کرانچی خانگی

 

مرحله اول: آماده کردن ماکارونی

برای این کار ابتدا باید ماکارونی را طبق دستوری که روی بسته بندی آن نوشته شده بپزید و آبکش کنید. سپس آن ها را به کمک کاغذ حوله ای خشک کنید تا رطوبت آن ها کاملا گرفته شود. نباید اثری از رطوبت روی ماکارونی ها باقی بماند.

 

مرحله دوم: سرخ کردن ماکارونی ها

ابتدا یک تابه گود آورده و روغن زیتون را داخل آن بریزید. روغن باید به حدی باشد که ماکارونی ها داخل آن غوطه ور باشند. وقتی روغن داغ شد مقداری از ماکارونی ها را داخل روغن بریزید و اجازه دهید تا خوب سرخ شوند. برای اینکه روغن اضافی کرانچی ها گرفته شود کف یک سینی دستمال جذب روغن انداخته و ماکارونی های سرخ شده را روی آن بریزید.

  مراحل ژخت کرانچی خانگی  

مرحله سوم: ادویه زدن به کرانچی خانگی

وقتی ماکارونی ها کاملا سرخ شدند، آنها را به حوله کاغذی جاذب روغن منتقل کنید. سپس به آن ها چاشنی بزنید. این کار را باید زمانی انجام دهید که ماکارونی ها داغ هستند. برای چاشنی  نمک، پودر فلفل قرمز، پاپریکا و پودر سیر را با هم مخلوط کنید. آنگاه روی ماکارونی های سرخ شده بپاشید. ماکارونی  را کاملا به ادویه آغشته کنید. در نهایت پنیر پارمزان رنده شده را روی ماکارونی های داغ بریزید و سریعاً با سس های مورد نظر سرو کنید.

  کرانچی خانگی خوشمزه  

نکات کلیدی برای تهیه کرانچی خانگی

- اگر ماکارونی ها به هم چسبیده بودند قبل از سرخ کردن می توانید آن ها را در آرد ساده بغلطانید و سپس سرخ کنید.

- از هر ماکارونی با هر شکلی برای درست کردن کرانچی خانگی می توانید استفاده کنید.

- می توانید به جای روغن زیتون از روغن مخصوص سرخ کردنی نیز استفاده کنید، اما قطعا روغن زیتون سالم تر است.

- برای اینکه ماکارونی ها به هم نچسبند هنگام آبکش کردن روی آن ها مقداری آب سرد بریزید.

 

- این دستور از وبسایت curry trail ترجمه شده است.