استیک کنجدی سیخی

تهیه استیک کار سختی نیست اما فوت و فن مخصوص خود را دارد. مهمترین نکاتی که در تهیه یک استیک بی نقص وجود دارد استفاده از سس و ادویه مناسب و رعایت میزان پخت است که نباید خیلی کم و نه زیاد باشد. استیک کنجدی با یک سس خیلی ساده تهیه می‌شود که فقط احتیاج به سس سویا، نشاسته ذرت و عسل دارد. میزان عسل را می‌توانید به سلیقه خود کم و زیاد کنید. به عنوان ادویه هم از ادویه مخصوص خانگی استفاده شده که قبلاً ترکیب آن آموزش داده شده است. در این جا بر خلاف استیک‌های دیگر گوشت را برش میزنیم و سیخ می‌گیریم که باعث می‌شود خوردن استیک کنجدی سیخی از دیگر انواع استیک راحت تر باشد. البته می‌توان این استیک را نوعی کباب هم دانست.

طرز تهیه: اول از همه سس استیک را آماده کنید. آب، سس سویا و نشاسته ذرت را در قابلمه کوچکی بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. سپس قابلمه را روی شعله نسبتاً زیاد قرار دهید تا مایع داغ شود. سپس به مقدار دلخواه عسل برتر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عسل در مایع حل شود. بگذارید مخلوط جوش بیاید. شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سس استیک به غلظت دلخواه شما برسد. سس سریع غلیظ می‌شود پس آن را به حال خود رها نکنید.

استیک کنجدی سیخی

استیک را به صورت برش‌های نازک ببرید. می‌توانید از قصاب بخواهید این کار را برای شما بکند یا این که گوشت استیک را مدتی در فریزر قرار دهید تا سفت شود اما یخ نزند. سپس به راحتی با یک چاقوی تیز آن را برش بزنید.

سیخ‌های چوبی را مدتی در آب بخیسانید سپس تکه‌های باریک حدوداً ۱۵ سانتی که از گوشت تهیه کردید را سیخ بگیرید. حال روی گوشت ادویه مخصوص استیک را بپاشید و با دست آن را خوب به گوشت بمالید.

استیک کنجدی سیخی

از یک قلموی آشپزخانه استفاده کنید و سس استیک را روی آن بمالید. در آخر کنجد برتر را روی سیخ‌های استیک بپاشید. سیخ‌ها را بچرخانید تا دو طرف استیک کنجدی شود. گریل یا تابه گریل را خوب داغ کنید و سپس سیخ‌های استیک را روی آن بچینید. هر طرف استیک‌ها باید حدود ۲ دقیقه گریل شود. البته زمان دقیق بستگی به ضخامت گوشت و همچنین بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید استیک کنجدی آبدار باشد کمی زودتر آن را از روی حرارت بردارید.

استیک کنجدی سیخی

نکته: اگر سس در اثر سرد شدن بیش از حد غلیظ شد آن را با کمی آب گرم رقیق کنید.