انواع پیراشکی همیشه برای من جذاب بودن. حالا چه پیتزا پیراشکی باشه چه پیراشکی گوشت یا مرغ. اما گاهی دلمون میخواد پیراشکی سبک تری داشته باشیم. مثلاً به عنوان یه شام ساده یا میان وعده. پیراشکی اسفناج به نظرم در این مواقع مناسب تر هست. ترکیب اسفناج و پنیر خیلی جذابه. حتی به عنوان صبحانه هم میتونید از این پیراشکی های جذاب استفاده کنید. این ترکیب رو قبلاً در غذاهای دیگه ای مثل بورک اسفناج و گراتن اسفناج هم داشتیم. پس اگر این غذاها رو امتحان کردید و دوست داشتید احتمالاً از پیراشکی اسفناج و پنیر هم خوشتون بیاد. اصلاً کافیه یه نگاه به عکسهای جذابش بندازید. دلتون نمیخواد همین الان یه پیراشکی پنیری جذاب داشته باشید که در ضمن سالم و مقوی هم باشه؟ پس همراه ما باشید و این آموزش مرحله به مرحله رو دنبال کنید.

  پیراشکی اسفناج و پنیر  

طرز تهیه پیراشکی اسفناج

 

مرحله اول: همه چیر را آماده کنید.

خمیر پیتزا را میتوانید آماده خریداری کنید یا از روش تهیه خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید. اگر خمیر و اسفناج شما یخ زده است از قبل آن ها را بیرون یخچال بگذارید تا یخ وا برود. آب اضافه اسفناج را هم بگیرید. فر را روی 260 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود.

 

مرحله دوم: مایه میانی را مخلوط کنید.

حالا باید مواد داخل پیراشکی اسفناج را آماده کنید. اسفناج، پنیر خامه ای و موزارلا، روغن، زرده تخم مرغ، پودر سیر و نمک و فلفل را در کاسه بزرگی بریزید. به خوبی همه را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله سوم: خمیر را پهن کنید.

سطح کار را آردپاشی کنید. خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. با استفاده از وردنه، هر تکه از خمیر را به شکل دایره ای روی کاغذ روغنی پهن کنید.

 

مرحله چهارم: پیراشکی اسفناج را بپیچید.

از مواد میانی بردارید و روی نیمی از خمیرهای پهن شده بریزید. مراقب باشید مواد کمی از لبه های خمیر فاصله داشته باشد. یک عدد تخم مرغ را با دو قاشق آب بزنید. سپس آن را روی لبه های خمیر بمالید. قسمت خالی خمیر را روی نیمه دیگر تا بزنید و لبه ها را به هم بچسبانید. میتوانید مانند تصویر روی لبه های پیراشکی چین ایجاد کنید تا زیباتر شود.

  مراحل تهیه پیراشکی اسفناج  

مرحله پنجم: پیراشکی را آماده قرار دادن در فر کنید.

با چاقو روی هر پیراشکی اسفناج پنج برش بزنید. روی پیراشکی ها هم از رومال تخم مرغ بمالید تا بعد از پخت خوش رنگ شود.

 

مرحله ششم: 15 دقیقه در فر بپزید.

پیراشکی ها را روی سینی فر پوشیده شده از کاغذ روغنی بچینید. حدود 8 دقیقه در فر قرار دهید تا پیراشکی های شما قدری پخته شوند. اگر چیزی از تخم مرغ باقی مانده دوباره رومال کنید. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان رنده شده روی پیراشکی ها بپاشید. و 7 دقیقه دیگر در فر بگذارید. قبل از سرو پنج دقیقه صبر کنید خنک شوند.

  پیراشکی اسفناج پنیری  

نکته های تهیه پیراشکی اسفناج:

- با اضافه کردن کمی قارچ تفت داده شده به اسفناج و پنیر میتوانید پیراشکی اسفناج و قارچ تهیه کنید.

- اگر به پیراشکی های بدون گوشت علاقه دارید میتوانید پیراشکی سیب زمینی را هم امتحان کنید.