مینی برگر ماهی

مینی برگر ماهی غذایی سالم و خوشمزه است که به سادگی و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. مینی برگر ماهی را می‌توانید به شکل برگر فرم بدهید و هر موقع خواستید آن را سرخ کنید و همراه با نان و سبزیجات تازه میل نمایید. این لقمه‌های ماهی کوچک برای زمانی مناسب هستند که هوس کوفته یا برگر کرده‌اید اما در ضمن می‌خواهید غذایی سبک‌تر و سالم‌تر از گوشت قرمز میل کنید. کوفته ماهی را می‌توانید با تن ماهی هم تهیه کنید.

اگر غذای تند دوست ندارید و نمی‌خواهید از فلفل چیلی استفاده کنید یا می‌خواهید غذا مناسب کودکان باشد نگران نباشید. مینی برگر ماهی بدون فلفل چیلی هم طعم دلپذیری دارد که از ترکیب لیموترش تازه، سبزی‌های معطر و زنجبیل حاصل می‌شود. مینی برگر ماهی را میتوانید به شکل کوفته هم تهیه کنید. برای راحتی کار می‌توانید مواد را دو سه برابر کنید.کوفته/برگر ها را شکل بدهید و مقدار اضافی آن را برای روز دیگری فریز کنید. برای مشاهده فیلم تهیه این غذا اینجا کلیک کنید.

کوفته ماهی برتر

طرز تهیه:  ابتدا فیله‌های ماهی را به صورت مکعب‌های کوچک ۲-۳ میلی‌متری خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید. شوید خشک برتر، نعنای خشک برتر و زنجبیل برتر را به ماهی اضافه کنید. قسمت سبز پوست لیموترش را نیز رنده کنید و همراه با تخم مرغ، سیر و فلفل خرد شده، زیره سبز و زردچوبه برتر به مواد اضافه کنید. خوب هم بزنید تا با هم میکس شوند (بهتر است این مرحله را با دست انجام دهید).

روغن را در تابه‌ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. مایه را با دست به شکل دلخواه در بیاورید. می‌توانید آن را به شکل کوفته‌های کوچک فرم بدهید و همراه با سالاد سبزیجات سرو کنید و یا به شکل برگر دربیاورید و با نان میل کنید. فقط توجه داشته باشید که هرچه کوفته یا برگر بزرگتر باشد زمان پخت بیشتری نیاز دارد.

مینی برگر ماهی را در روغن داغ سرخ کنید و با سالاد یا نان همبرگر و سبزیجات تازه سرو کنید.

کوفته ماهی برتر