قهوه دالگونا با استفاده از قهوه فوری، شکر و آب داغ تهیه می شه. این قهوه بر روی شیر سرد سرو می شه. دالگونا نوعی آبنبات محبوب کره ای است که برای آنها نوستالژی بسیاری داره. نخستین تهیه کنندگان این نوع قهوه مردم ماکائو هستند. اما کره ای ها به دلیل شباهت طعم و ظاهر این قهوه به آبنبات دالگونا این نام را بر اون گذاشتند. شاید بگید شما طرفدار قهوه ترک یا کاپوچینو هستید. یا اینکه قهوه های سیاه را ترجیح می دهید. اما مطمئنم یک بار امتحان این قهوه دلپذیر بر روی شیر سرد و یخی دل شما را خواهد برد. ظاهر جذاب و طعم دوست داشتنی این قهوه قطعا در ذهن و زبان شما خواهد ماند.

طرز تهیه قهوه دالگونا بر خلاف اسمش اصلا دشوار نیست. کافیه مقداری برای اون وقت بگذارید. همانطور که در ابتدا هم گفتیم مواد اولیه چندانی نیاز نداره. در حالی که شما در خانه نشسته اید دالگانو مرزهای اینترنت را در نوردیده و سرتاسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده. پس شما هم دست به کار بشید و طعم دالگانو کره ای را امتحان کنید. قطعا پشیمان نخواهید شد. همونطور که می دونید بیشتر قهوه ها گرم هستند. اما دالگانو اکثرا سرد سرو میشه. به همین جهت یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستون به شمار میره.

 

طرز تهیه قهوه دالگونا 

 

مرحله اول: آماده کردن قهوه دالگونا

پودر قهوه فوری، شکر و آب داغ را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس با استفاده از همزن برقی یا همزن های دستی باطری خور آنها را هم بزنید. تا زمانی که شکر و قهوه در آب جوش حل می شوند از دور کند استفاده کنید. اما بعد از آن همزن را روی دور تند قرار دهید. عمل همزدن را تا جایی ادامه دهید که این ترکیب حالت خامه ای و سفت به خود بگیرد. معمولا حدود 3 تا 4 دقیقه طول می کشد تا قهوه به غلظت دلخواه برسد. در حین همزدن یک یا دو بار با لیسک کناره های کاسه را تمیز کنید.

  مراحل تهیه قهوه دالگونا  

اگر همزن برقی ندارید می تونید این کار را با استفاده از یک قاشق نیز انجام دهید. فقط زمان بیشتری خواهد برد تا قهوه خامه ای شود. البته برای همزدن با دست به قدرت بازوان بیشتر هم نیاز است!

مرحله دوم: سرو کردن قهوه دالگونا 

 

هنگامی که ترکیب قهوه، آب و شکر به غلظت دلخواه رسید باید آن را سرو کنید. می توانید 2/3 یا 3/4 لیوان موردنظرتان شیر ریخته و سپس قهوه را روی آن به آرامی قرار دهید. برای خالی کردن قهوه یک لیسک می تواند بسیار مفید باشد.  البته می توانید شیر را با چند تکه یخ یا به تنهایی هم داخل لیوان بریزید. همچنین می توانید از شیر گرم نیز استفاده کنید. انتخاب با سلیقه شماست. اما برای روزهای گرم تابستان قهوه دالگونا با شیر سرد و یخی بیشتر می‌چسبد.

 

 نکات کلیدی برای تهیه قهوه دالگونا 

 

- در صورت تمایل می توانید از چند آبنبات دالگونا بر روی قهوه به عنوان تزیین استفاده کنید. البته اگر به این آبنبات های کره ای دسترسی دارید. در غیر این صورت می توانید از دراژه یا ترافل رنگی نیز استفاده کنید.

  قهوه دالگونا با آبنبات دالگونا  

- قهوه دالگونا را می توان بدون هیچ گونه تزیین سرو نمود.

- این دستور از وبسایت KoreanBpsang بر گرفته شده است.   تصاویر از : https://www.koreanbapsang.com/dalgona-coffee-whipped-coffee/