شیرینی دانمارکی زردآلو

شیرینی دانمارکی زردآلو یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی است که می‌توانید با خمیر هزارلا تهیه کنید. طرز تهیه خمیر هزرالا قبلاً آموزش داده شده است. با تهیه این خمیر از قبل و نگهداری آن در فریزر، تهیه شیرینی دانمارکی زردآلو حدود نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. برای تهیه این شیرینی‌های نرم و خوشمزه فقط باید خمیر را پهن کنید و روی آن یک لایه از ترکیب پنیر خامه‌ای و مربای زردآلو بمالید. پس از آن خمیر را لوله می‌کنید و برش می‌زنید. شیرینی‌ها را بعد از پخت با سس ساده‌ای از کره و پودر قند می‌پوشانید و سرو می‌کنید.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. روی یک سینی فر بزرگ کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید. پنیر خامه‌ای، پودر قند و نصف قاشق چایخوری وانیل را داخل کاسه‌ای با سایز متوسط بریزید و با همزن برقی بزنید تا مخلوط سبک و نرمی بدست بیاید. مربای غلیظ را در مایکروفر یا روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کمی گرم شود طوری که بتوان آن را راحت تر روی خمیر پخش کرد.

خمیر هزارلا را با وردنه به شکل یک مستطیل بزرگ پهن کنید. سپس به ترتیب مخلوط پنیر خامه‌ای و بعد مربای زردآلو را روی سطح خمیر بمالید. حال خمیر را به شکل یک لوله دراز رول کنید. برای داشتن شیرینی دانمارکی‌های بزرگتر مستطیل را از عرض رول کنید و برای داشتن شیرینی‌های کوچکتر (لقمه‌ای) از طول رول کنید.

لوله خمیری را به قطر حدوداً دو سانت برش بزنید. بهتر است برای بریدن خمیر از نخ دندان استفاده کنید (البته مراقب باشید نخ دندان ساده باشد و آغشته به فلوراید نباشد). رول‌ها را روی سینی فری که از قبل آماده کردید با کمی فاصله بچینید. شیرینی را ۱۳-۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا گوشه‌های آن طلایی رنگ شود.

شیرینی دانمارکی زردآلو پخته

در این مدت سس شیرینی را تهیه کنید. ۱/۲ پیمانه پودر قند دیگر را با کره نرم شده و آب یا آبلیمو در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید. وقتی شیرینی دانمارکی زردآلو پخته شد آن را از فر خارج کنید و بگذارید چند دقیقه بماند و خنک شود. سپس سس شیرینی را روی آن بریزید و آن را سرو نمایید.

سس روی شیرینی دانمارکی

نکته: حتماً برای تهیه این شیرینی از مربایی غلیظ استفاده کنید.