کاپ کیک شکلاتی با خامه نارگیلی

کاپ کیک شکلاتی با خامه نارگیلی دو طعم دلپذیر کاکائو و نارگیل را با هم ترکیب می‌کند و نتیجه حاصل فوق‌العاده است. کیک و روکش آن هر دو با شیر نارگیل تهیه می‌شوند که البته می‌تواند با شیر گاو هم جایگزین شود اما قدری از طعم نارگیل موجود در کیک کم خواهد شد. توست کردن پودر نارگیل خیلی راحت است اما باید خیلی خیلی مراقب باشید و از کنار فر تکان نخورید چون هر لحظه ممکن است بسوزد.

منظور از پودر نارگیل در اینجا نارگیل رنده شده است. پس از پودر نارگیلی که دانه‌های خیلی ریزی دارد استفاده نکنید. در ضمن برای ریختن خامه نارگیلی روی کاپ کیک بهتر است از قیف و ماسوره استفاده نکنید. چون تکه‌های نارگیل باعث می‌شوند خامه به سختی بتواند از ماسوره عبور کند. کاپ کیک شکلاتی با خامه نارگیلی را به عنوان یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

کاپ کیک شکلاتی نارگیلی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. ۱۸ کپسول کاغذی را داخل قالب مافین قرار دهید.

شکر، آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را داخل کاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط نمایید. سپس، تخم مرغ، وانیل، شیر نارگیل، روغن و آب گرم را اضافه کنید. با سرعت کم همزن برقی بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مایه کیک را داخل کپسول‌ها بریزید به طوری که حدود ۲/۳ از هر کپسول را پر کند. حال قالب را به مدت حدوداً ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کاپ کیک ها پخته شوند. با فرو کردن یک خلال دندان در وسط کاپ کیک، باید خلال تمیز بیرون بیاید.

برای تهیه روکش نارگیلی کیک، ابتدا یک ظرف استیلی بزرگ و سری همزن را ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شوند. پودر ژلاتین را داخل یک قاشق آب بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه خیس بخورد.

پودر نارگیل را داخل یک سینی فر بریزید و پخش کنید. ۲-۳ دقیقه در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بوداده و کمی قهوه‌ای رنگ شود. اما مراقب باشید چون خیلی سریع می‌سوزد. پودر نارگیل بوداده را کنار بگذارید تا خنک شود.

خامه را با محلول ژلاتین و شیر نارگیل مخلوط کنید. با سرعت بالای همزن برقی آنقدر بزنید تا خامه فرم بگیرد. شکر و نیمی از پودر نارگیل خنک شده را با خامه میکس کنید. خامه نارگیلی را روی کاپ کیک‌ها بکشید و پودر نارگیل باقیمانده را روی آنها بپاشید. کاپ کیک شکلاتی با خامه نارگیلی آماده سرو است. البته بهتر است قبل از سرو حداقل نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

کاپ کیک شکلاتی با روکش نارگیلی