سالاد ماکارونی و مرغ

سالاد ماکارونی و مرغ غذایی خوشمزه و نشاط‌آور است که به راحتی تهیه می‌شود و همراه با سس رنچ (ترکیبی از ماست، مایونز، ادویه‌جات و سبزی خشک) سرو می‌شود. این سالاد می‌تواند به عنوان یک وعده غذای سرد سرو شود و مخصوصاً برای فصل تابستان مناسب است. می‌توانید در برای پیک نیک سالاد ماکارونی و مرغ را از قبل تهیه کنید و در یخچال نگه دارید. یا در دورهمی‌های دوستانه آن را در کنار غذاهای سبک دیگر سرو کنید. در ضمن از هر مرغ پخته‌ای که در یخچال دارید می‌توانید در تهیه سالاد پاستا استفاده کنید. سالاد ماکارونی و مرغ همچنین از غذاهای محبوب کودکان است و برای عصرانه تولد بچه‌ها انتخاب خوبی است.

سالاد ماکارونی

طرز تهیه: قابلمه‌ای را از آب پر کنید و بگذارید جوش بیاید. پاستا فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی آن داخل آب جوش بپزید و آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید تا خنک شود. آن را به کاسه بزرگی منتقل کنید و کنار بگذارید.

مرغ و گوجه را در سایز دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید. می‌توانید گوجه معمولی را نگینی خرد کنید یا از گوجه زیتونی استفاده و آنها را از وسط نصف کنید.

ژامبون گوشت را به صورت مربع‌های کوچک برش بزنید. کف تابه‌ای را کمی چرب کنید و روی شعله متوسط بگذارید تا داغ شود. سپس ژامبون خرد شده را چند دقیقه داخل آن تفت بدهید و مرتب هم بزنید تا دو طرف آن به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید.

مواد سالاد ماکارونی با مرغ

مرغ، گوجه خرد شده، نخود فرنگی و نیمی از ژامبون را روی پاستای خنک شده بریزید. سس رنچ، مایونز، ماست، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا سس همه مواد را به خوبی بپوشاند. در آخر بقیه ژامبون سرخ شده را وسط ظرف سالاد بریزید. سالاد پاستا و مرغ آماده سرو است.

سالاد ماکارونی مرغ

نکته:

- برای تهیه این سالاد ماکارونی می‌توانید از هر مرغی که دوست دارید یا حتی از قبل در یخچال دارید استفاده کنید. مرغ سوخاری، مرغ آب‌پز شده و مرغ بریان همه گزینه‌های خوبی هستند.

- کمی پنیر رنده شده هم می‌تواند طعم خوبی به سالاد ماکارونی و مرغ بدهد. می‌توانید از پنیر چدار یا بلوچیز استفاده کنید.

- سالاد ماکارونی را با ژامبون هم میتوانید تهیه کنید.