خرما شکلاتی مغزدار

خرما شکلاتی مغزدار آنقدر ساده است که شاید نشود اسمش را شیرینی گذاشت اما طعم فوق‌العاده‌ای دارد. ترکیب خرما، شکلات، بادام و نارگیل عالی است.به طور خلاصه اول خرماها با مخلوطی از نارگیل رنده شده یا بادام (یا هر دو) پر می‌شوند. سپس در شکلات ذوب شده فرو می‌روند. پس از آن فقط باید نیم ساعت در یخچال بمانند و خنک شوند. خرما شکلاتی مغزدار یک میان وعده سالم و مقوی است که می‌تواند با چای یا شیر سرو شود.

طرز تهیه: ابتدا، نارگیل رنده شده،۲ قاشق از روغن نارگیل ذوب شده، شربت ساده، دارچین و نمک را داخل غذاساز بریزید و پالس بزنید تا خمیر نسبتاً یکدستی شکل بگیرد. فعلاً آن را کنار بگذارید.

خرما و نارگیل

یک سینی را آماده کنید و کف آن کاغذ روغنی بکشید. در خرماها یک شکاف ایجاد کنید. اگر هسته دارند هسته‌ها را خارج کنید و داخل خرما را با مخلوط نارگیل یا با بادام خرد شده پر کنید.

خرمای مغزدار

شکلات تلخ را خرد کنید و همراه با ۲ قاشق روغن نارگیل باقیمانده در یک کاسه مناسب مایکروفر بریزید. در مایکروفر قرار دهید تا شکلات ذوب شود و آن را خوب هم بزنید.

با یک چنگال یکی یکی خرماهای شکم پر را بردارید و در شکلات فرو ببرید. سپس روی آنها را روی سینی آماده شده بچینید و با پودر نارگیل یا بادام خرد شده تزیین کنید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تاشکلات سفت شود.

خرمای مغزدار شکلاتی با بادام

نکته: به جای نارگیل رنده شده می‌توانید از پودر نارگیل هم استفاده کنید. اما نارگیل رنده شده طعم و بافت بهتری ایجاد می‌کند.