دسر رومانوف یک دسر تابستونی بدون پخت، آسون و خوشمزه است. این خوشمزه هم مثل آیس پک یک خوراکی وارداتیه و مال کشور فرانسه است.  این دسر رو با میوه های مختلفی مثل آناناس، توت فرنگی یا موز میشه تهیه کرد. البته ناگفته نمونه که طرز تهیه این دسر توی کشور ما کاملا متفاوت با نمونه اصلی اون هست. به همین جهت ما هر دو روش را برای شما عنوان کردیم تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید.

 چون توی این دسر از خامه ترش استفاده میشه عطر و طعم خیلی خاصی داره. البته وجود خامه پرچرب هم نقش کلیدی داره. اما هیچ وقت سعی نکنید داخل خامه این دسر از بستنی استفاده کنین چون خیلی زود خامه تون وا می ره. هیچ طعم اضافه ای هم مثل وانیل و کاکائو به خامه اضافه نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا یک دسر فرانسوی راحت رو یاد بگیرید. توی این رسپی ما از توت فرنگی استفاده کردیم.

  مواد اولیه دسر رومانف  

 طرز تهیه دسر رومانوف

روش اول: طرز تهیه دسر رومانوف به شیوه فرانسوی

1- داخل یک کاسه متوسط، توت فرنگی های خرد شده، 4 قاشق غذاخوری گرند مارنیه ( نوشیدنی پرتقالی ) و 4 قاشق غذا خوری شکر را ریخته و خوب مخلوط کنید. مواد را کاملا هم بزنید تا ترکیب شوند. روی کاسه را پوشانده و به مدت 1 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله یک یا دوبار توت فرنگی ها را هم بزنید.

  خرد کردن و افزودن شکر به توت فرنگی   افزودن گرند مارنیه به توت ها

2- قبل از سرو دسر، داخل یک ظرف بزرگ دیگر 1 پیمانه خامه پرچرب و 1/4 پیمانه شکر پودر شده را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی خوب بزنید تا کاملا سفت شود. با استفاده از یک لیسک خامه ترش را به خامه قنادی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

  آماده کردن خامه سنگین برای دسر رومانف   افزودن خامه ترش به خامه سنگین  

3- برای آماده سازی نهایی دسر رومانوف، توت فرنگی ها را از یخچال بیرون آورده و هم بزنید سپس داخل 6 عدد لیوان یا کاسه تقسیم کنید. می توانید کمی شربت روی توت فرنگی ها بریزید. سپس با یک قاشق خامه را روی توت فرنگی ها تقسیم کنید و با یک قاشق خامه را گرد کرده و پف دهید. می توانید همان لحظه دسر را میل کنید یا اینکه در یخچال قرار دهید. اما حداکثر بعد از 2 ساعت آن را میل بفرمایید و از تازگی لذت ببرید.

  آماده سازی نهایی دسر رومانف

روش دوم: طرز تهیه دسر با نشاسته

شیر  2 پیمانه

خامه  200 گرم

نشاسته ذرت  2 قاشق غذاخوری

شکر  10 قاشق غذاخوری ( 100 گرم )

وانیل  1/2 قاشق چایخوری

موز  2 عدد ریز خرد شده

پودر ژلاتین  1 و  1/2 قاشق غذاخوری

آب سرد  1/4 پیمانه

 

1- ابتدا نشاسته ذرت را داخل نصف پیمانه شیر سرد حل کنید و خوب مخلوط کنید تا آرد کاملا حل شود.

2- بقیه شیر، شکر و وانیل را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت گذاشته و مخلوط نشاسته ذرت و شیر سرد را نیز به آن ها اضافه کرده و هم بزنید تا شیر جوش بیاید. هم زدن را به صورت سریع و مداوم انجام دهید تا آرد گلوله نشود. پس از 5 تا 10 دقیقه که مواد غلیظ شد از روی حرارت برداشته و موز را داخل آن بریزید. خامه را نیز اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

3- ژلاتین را داخل آب سرد حل کرده و به روش بن ماری آماده کنید و سپس به سایر مواد دسر رومانوف اضافه کنید. سپس زمان دهید تا مواد از حرارت بیافتد.

4- در نهایت قالب مورد نظر خود را چرب کرده و مواد دسر آن داخل آن بریزید و به مدت 6 تا 7 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و آماده سرو شود.

  دسر رومانوف به سبک ایرانی

نکات کلیدی برای تهیه دسر رومانوف

- در هر دو روش می توانید از میوه های دیگری همچون آناناس، هلو و زردآلو استفاده کنید.

- اگر دوست نداشته باشید که از میوه خرد شده داخل دسر استفاده کنید می توانید آن را پوره کنید. در این صورت سطح دسر نیز صاف تر می شود.

- اگر می خواهید دسر رومانوف را از قالب در بیاورید ابتدا با یک چاقو اطراف دسر را آزاد کرده و سپس یک دیس روی قالب دسر گذاشته و آن را برگردانید. با خامه و میوه تزیین کنید.

  تصاویر از اینستاگرام: samaneh_naddaf@ وبسایت: https://natashaskitchen.com/strawberries-romanoff-recipe/