اسکون نارگیلی

اسکون نارگیلی فاقد تخم مرغ و لبنیات است و به سادگی تهیه می‌شود. این صبحانه لذیذ طعم نارگیلی فوق‌العاده ای دارد مخصوصاً اگر با شیر نارگیل و روغن نارگیل تهیه شود. البته در صورت دسترسی نداشتن به این مواد می‌توانید از روغن قنادی جامد و شیر گاو هم استفاده کنید. شروع روز با اسکون نارگیلی نرم، داغ و تازه یک روز خوب و سرشار از انرژی را برای شما تضمین می‌کند. در اینجا دستور تهیه سس نارگیل خیلی خیلی آسانی هم آموزش داده شده که می‌توانید آن را روی اسکون‌ها بریزید. البته می‌توانید از سس شکلات هم برای سرو روی اسکون استفاده کنید.

بشقاب اسکون نارگیلی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود.

در کاسه بزرگی، آرد سفید، آرد گندم، شکر، بیکینگ پودر و نمک را بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل (روغن جامد) را اضافه کنید و با همزن بزنید یا با دست ورز بدهید تا مخلوط به شکل شنی در بیاید. پس از آن پودر نارگیل و شیر نارگیل را اضافه کنید و میکس کنید تا خمیر شکل بگیرد.

حال روی سطح کار آرد بپاشید. خمیر را وسط آن قرار دهید و آن را به شکل دیسک گردی به ضخامت ۲ سانت در بیاورید. حال با استفاده از چاقو یا برش زن خمیر دایره را نصف کنید. دو برش دیگر بزنید تا ۸ برش مثلثی هم اندازه داشته باشید.

کف سینی فر را چرب کنید. خمیرهای برش خورده را روی سینی بچینید و آن را ۱۶-۱۸ دقیقه در فر قرار دهید. وقتی اسکون‌ها شروع به طلایی شدن کردند بلافاصله آنها را از فر خارج کنید. بگذارید قبل از ریختن سس، اسکون نارگیلی کاملاً خنک شود.

برای تهیه سس نارگیل، در کاسه کوچکی پودر قند و شیر نارگیل را خوب با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی اسکون خنک شده بریزید. صبر کنید چند دقیقه در دمای اتاق بمانند، سپس آنها را سرو کنید.

اسکون نارگیلی با سس نارگیل