کیک گل کلم پنیری

اگر کوکو سیب زمینی را دوست دارید بدون شک از این کیک گل کلم پنیری کم کالری هم خوشتان خواهد آمد. پوره گل کلم، پودر سوخاری، پنیر چدار، پنیر پارمزان، تخم مرغ و مخلوطی عالی و بی نقص از ادویه‌ها با هم ترکیب می‌شوند و جایگزینی خوشمزه و سالم تر برای کوکو سیب زمینی را تشکیل می‌دهند. کیک گل کلم پنیری به سادگی و به سرعت آماده می‌شود. در ضمن معمولاً بچه ها هم از این کیک ها استقبال می‌کنند و به این ترتیب بیشتر به خوردن گل کلم تشویق می‌شوند.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف قالب مافین را نیز با کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

دسته گل کلم را تکه تکه کنید و داخل قابلمه پر از آب بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و بگذارید گل کلم در حدی پخته شود که چنگال به راحتی در آن فرو برود. سپس آن را آبکش کنید و به یک کاسه منتقل نمایید. همان طور که هنوز تکه های گل کلم داغ است با پشت چنگال روی آن فشار دهید و آن را پوره کنید. پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر را به پوره گل کلم اضافه و با آن مخلوط کنید. سپس مخلوط را بچشید و مقدار ادویه را به سلیقه خود تنظیم کنید.

تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را با یکدیگر بزنید و به پوره گل کلم اضافه کنید. پودر سوخاری و پنیرهای رنده شده را نیز همزمان اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر خیسی حاصل شود. داخل هر کدام از قالب‌های مافین ۱/۴ پیمانه از مخلوط را بریزید. سپس روی کیک ها را با پشت قاشق صاف کنید.

کیک گل کلم در قالب مافین

قالب را ۲۵-۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک گل کلم پخته و پنیری طلایی رنگ شود. آن را همراه با ماست و سبزی خوردن تازه سرو کنید.

سرو کیک گل کلم پنیری با ماست