کوکی شکری لیمویی

کوکی شکری لیمویی عصرانه ای عالی با طعمی ساده و دلچسب است. اما یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کوکی عطر فوق‌العاده آن است که هرگز فراموشش نخواهید کرد. آب و پوست لیمو ترش طعم و عطر اصلی کوکی شکری لیمویی را تشکیل می‌دهند. در ضمن تهیه این کوکی خیلی خیلی راحت است و در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود. البته همیشه جا برای خلاقیت بیشتر هست و می‌توانید با کمی وقت صرف کردن خمیر کوکی را با کاتر برش بزنید و به شکل‌های مختلف در بیاورید.

ظرف کوکی شکری لیمویی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در یک کاسه متوسط، شکر و کره را با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود و رنگ روشنی پیدا کند. سفیده تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود.

آب لیمو ترش را بگیرد و قسمت زرد رنگ پوست آن را رنده کنید. آب و پوست لیمو را با مخلوط قبلی میکس کنید. سپس آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را اضافه کنید و زیر و رو نمایید تا مخلوط شوند.

کف سینی فر کاغذ روغنی بکشید. یک قاشق از خمیر کوکی را بردارید و با دست گلوله کنید. آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید و با پشت یک لیوان فشار دهید تا پهن شود و به شکل دایره ای در بیاید. این کار را برای کل خمیر تکرار کنید. در این مرحله می‌توانید مقداری شکر هم روی بیسکویت‌ها بپاشید.

سینی را ۸-۱۲ دقیقه در فر قرار دهید تا دور کوکی ها شروع به قهوه‌ای شدن کند. اما اگر بعد از ۱۲ دقیقه قهوه‌ای نشدند در هر صورت آماده هستند و می‌توانید آنها را از فر خارج کنید. بگذارید خنک شوند. کوکی شکری لیمویی را در ظرف در بسته و در دمای اتاق نگهداری کنید.

کوکی لیمویی