جایگاه بِه در آشپزی و شیرینی پزی ایرانی بسیار خاص و ویژه است و خوردنی های خوشمزه ای، از غذا گرفته تا شیرینی و دسر  و حتی دمنوش  می تونیم با این میوه پرخاصیت تهیه کنیم و از خوردنشون لذت ببریم. تاس کباب، مربای به،کیک به، شربت به، ترشی به و .. از جمله خوردنی های آشنایی هستند که احتمالا چندین بار طعم و مزه اونها رو امتحان کردین.

  ترشی  

خوردن به، به هر شکلی از طرف متخصصین تغذیه بسیار تاکید می شه و میوه ای مناسب برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری است و سرشار از فیبر و مواد مغذی  که با خواص بی نطیر به تا حدودی آشنا هستین و پیشنهاد اینه که روزانه مقدار مناسبی از به رو در رژیم غذایی قرار بدین تا در کوتاه مدت و بلند مدت شاهد تاثیر بی نظیرش باشید.

در بین انواع خوراکی های تهیه شده با به، ترشی به یکی از ترشی های سنتی با طعم خاص و خوشمزه است و روش تهیه راحتی داره و برای تهیه اش نیاز به مواد خاصی نیست و در کمترین زمان می شه این ترشی رو تهیه کرد و از خوردنش لذت برد. اگر در ادامه مطلب با ما باشید  مراحل تهیه ترشی به رو آموزش می بینید که امیدوارم از درست کردن و خوردنش لذت ببرید.

  ترشی زمستونی

مراحل تهیه ترشی به

مرحله اول:

به را به خوبی بشویید و خشک کنید.

 

مرحله دوم:

 به های شسته شده را از وسط دو نیم کنید و هسته آن را خارج نمایید و آن را به شکل دلخواه برش بزنید. (برای درست کردن ترشی به مجلسی می تونید به رو به وسیله قالب یا کاتر ها برش بزنید تا شکل مناسب تری داشته باشد)

  به  

مرحله سوم:

حدود یک ساعت به خرد شده را روی دستمال پارچه ای بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

 

مرحله چهارم:

پس از یک ساعت، نمک و میخک و چوب دارچین را با به خرد شده مخلوط کنید و بعد آن را در ظرف مناسب بریزید و سرکه را درون ظرف بریزید تا روی اینکه کاملا روی به ها را بپوشاند.

بعد از ریختن سرکه در ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف ترشی نشود و حتی برای اطمینان می توان دهانه ظرف را با فویل پوشاند و سپس در آن را بست.

 

ترشی با به

 

نکات کلیدی تهیه ترشی به

-برای تهیه این ترشی هم می توان پوست میوه را کند و هم می توان ترشی را با پوست تهیه کرد.

-برای تهیه انواع ترشی بهتر است از ظروف شیشه ای استفاده کرد تا ترشی طعم بهتری داشته باشد و حالت اسیدی سرکه می تواند به ظروف پلاستیکی آسیب بزند از این جهت ظروف مناسبی برای تهیه ترشی نیستند.

-می توان مقداری فلفل تند به ترشیِ به افزود تا ترشی طعم خاص تری داشته باشد.

-به جای سرکه انگور می توان از سرکه سیب استفاده کرد که بسیاری طعم این سرکه را برای تهیه ترشی بیشتر می پسندند.