هویج پلو با گوشت

پلو گوشت

 طرز تهیه : داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز و سیر را ریز خرد کنید و همراه با گوشت خرد شده داخل روغن بریزید ( گوشت را به اندازه های کوچک خرد کنید ). چند دقیقه تفت دهید تا گوشت همراه با سیر و پیاز سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند.

پلو گوشت

هویج ها را پوست بکنید و رنده کنید و به گوشت سرخ شده اضافه نمایید. فلفل سیاه و قرمز ، پودر زیره سبز و مقداری نمک اضافه کنید. کمی تفت دهید تا هویج نرم شود. سپس 2 لیوان اب اضافه کنید، حرارت را ملایم کنید و حدود 1 ساعت بگذارید گوشت بپزد و آب غذا کشیده شود.

پلو گوشت

30 دقیقه برنج را در آب خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه چند دقیقه جوشید با آب سرد آبکشی کنید ( زمانی برنج را آبکشی که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

 

ته قابلمه را چرب کنید. برنج آبکش شده را با مایه گوشت و هویج به آرامی مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و نصف لیوان آب گرم اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند سپس حرارت را کم کنید و روی قابلمه را بپوشانید تا برنج دم بکشد ( میتوانید بوته سیری را از وسط نصف کنید و روی برنج قرار دهید ).