وقتی صحبت از تنقلات خونگی میشه بیشتر خانم ها ممکنه بگند که می تونند شکلات خانگی یا بیسکویت رژیمی درست کنند. اما اسم پفک خانگی باعث تعجب میشه. چون بیشتر مردم هر وقت هوس پفک می کنند معمولا به سوپرمارکت میرن و یه بسته آماده می خرند. اما همه چیز خوشمزه تر میشه وقتی که شما بتونید اون رو توی آشپزخونه خودتون درست کنید. بله تعجب نکنید میشه یه پفک خوش طعم تهیه کرد. اون هم کاملا سالم و استثنایی. فقط باید کمی صبر و حوصله به خرج بدید. بنابراین اگه آم صبوری نیستید توصیه می کنم به دنبال پختن پفک نرید.

کلید اصلی در تهیه پفک خانگی مغز پخت شدن اون و استفاده از پنیر تازه است. این خوشمزه ها رو درست کنید و اون ها رو به عنوان میان وعده میل کنید. اینطوری هم لذت خوردن پفک رو دارید و هم  از سلامت اون مطمئن هستید. نکته عالی در مورد دستورات خانگی اینه که شما می تونید بنابر سلیقه و ذائقه خودتون مواد اولیه رو تغییر داده و ترکیبات مختلف را آزمایش کنید. تا جایی که به طعم مورد علاقتون برسید. شاید دستورات دیگه ای برای پفک دیده باشید که همگی در روغن فراوان سرخ میشن. این موضوع ممکنه باعث دلسردی شما شده باشه. اما در این دستور شما پفک ها رو در فر تهیه می کنید. بنابراین نگرانی بابت چربی زیاد وجود نداره.

  پفک خانگی  

طرز تهیه پفک خانگی 

 

مرحله اول: کره و ادویه جات را مخلوط کنید. 

در یک کاسه متوسط کره، نمک و پودر سیر را مخلوط کنید. با دور متوسط همزن آنها را حدود دو دقیقه بزنید تا نرم و خامه ای شوند. اگر مخلوط کن ندارید جای نگرانی نیست. این مواد را می توانید با استفاده از یک قاشق چوبی یا لیسک به خوبی مخلوط کنید.

  مخلوط کردن کره و ادویه جات  

مرحله دوم: خمیر پفک خانگی را آماده کنید. 

آرد چند منظوره، آرد ذرت و پنیر رنده شده را به کره اضافه کنید. مخلوط کن را روی دور کند قرار دهید. به مدت دو دقیقه مواد را هم بزنید. اگر به یک خمیر سفت و یکدست رسیدید مخلوط کن را خاموش کنید. در غیر این صورت تا جایی ادامه دهید که خمیر سفت شده و به دست نچسبد. پنیر مناسب برای این دستور چدار یا پنیر پپر جک است.

  درست کردن خمیر پفک خانگی  

مرحله سوم: خمیر را سرد کنید. 

خمیر پفک خانگی را به شکل یک چانه گرد درآورید. اطراف آن را با کیسه فریزر یا سلفون بپوشانید. این خمیر را در زیپ کیپ قرار دهید. هوای داخل کیسه را خارج کنید. سپس خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. سرمادهی موجب می شود پفک ها راحت تر فرم بگیرند.

  سرد کردن خمیر  

مرحله چهارم: فر را روشن کنید. 

هنگامی که خمیر 45 دقیقه در یخچال بود (یک ربع پیش از بیرون آوردن)، فر را روشن کنید. دمای آن را روی 177 درجه سانتی گراد (350 فارنهایت) تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود. در این زمان سینی فر را با دو کاغذ روغنی یا ورقه های سیلیکونی نسوز بپوشانید. با برس مقدرای آنها را چرب کنید.

مرحله پنجم: خمیر را فرم دهید.

خمیر را از یخچال خارج کنید. آن را از پلاستیک درآورده و سلفون را نیز باز کنید. تکه هایی کوچک از خمیر برداشته و به شکل سنتی پفک فرم دهید. بلندی این لوله ها را حدود 5 سانتی متر و ضخامت آنها را 1.5 سانتی متر بگیرید. سپس آنها را به سینی فر منتقل کنید. اگر پفک ها را نزدیک هم قرار دهید مشکلی نیست. اما اطمینان حاصل کنید با هم تماس پیدا نمی کنند.

  فرم دهی به خمیر پفک خانگی  

مرحله ششم: پفک خانگی را در فر قرار دهید. 

چک کنید که یک ربع از زمان روشن کردن فر گذشته باشد. پفک های آماده شده را به درون فر منتقل کنید. برای پختن این پفک ها حدود 12 تا 15 دقیقه زمان لازم است. باید صبر کنید تا دور آنها قهوه ای - طلایی شود. اما مراقب باشید که خیلی نسوزند.

  پختن پفک های خانگی

مرحله هفتم: پفک ها را خنک کنید. 

هنگامی که پفک خانگی به اندازه کافی پخت، آن را از فر خارج کنید. پفک های پخته شده را روی صفحه توری قرار دهید تا خنک شوند. به آنها 30 دقیقه تا یک ساعت زمان دهید. زیرا هنگام پوشاندنشان با پنیر باید به دمای اتاق رسیده باشند.

 

** نکته: به جای روکش پیشنهادی میتوانید از مخلوط پودر مغزها و ادویه های دلخواه استفاده کنید. مانند پودر بادام هندی، نمک و پاپریکا.

 

مرحله هشتم: روکش پنیری را دست کنید.

در یک ظرف مناسب پودر پنیر چدار، باترمیلک غلیظ (دلخواه)، نشاسته ذرت و 1/2 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. آنها را کامل بزنید تا تبدیل به یک پودر یکنواخت شوند (به این مخلوط میتوانید کمی پاپریکا هم اضافه کنید). برای پردازش بهتر می توانید مواد را در مخلوط کن ریخته و به مدت 15 ثانیه پالس بزنید. در نهایت این روکش را به یک کیسه پلاستیکی یا زیپ کیپ منقل کنید.

  ریختن روکش پنیری در مخلوط کن  

مرحله نهم: پفک های سرد شده را در روکش بغلطانید. 

پفک های سرد شده را در کیسه حاوی روکش پنیری بریزید. سپس به خوبی آن را تکان دهید. باید پفک ها کاملا با روکش پنیری آغشته شوند. سپس چند ثانیه صبر کرده و درب پلاستیک را باز کنید. اگر پفک خانگی را در ظرفی مهر و موم و بدون نفوذ هوا نگهداری کنید تا یک هفته در دمای اتاق تازه باقی می ماند.

  قرار دادن پفک ها در پلاستیک حاوی روکش پنیری

نکات کلیدی برای تهیه پفک خانگی 

- می توانید از ادویه های دیگری همچون پودر پیاز، آویشن و ... به دلخواه خود استفاده کنید.

- برای تهیه روکش پنیری از باترمیلک غلیظ استفاده کنید. یعنی هنگامی که باترمیلک را آماده کردید با قاشق یک گرم از شیرهای بسته شده را جدا کنید. از آب آن چیزی داخل روکش نریزید.

- آرد ذرت به کار رفته در این پفک خانگی از نوع کورن میل است. یعنی خیلی نرم و ریز نیست. اما شما می توانید از آرد ذرت خیلی نرم نیز استفاده کنید.

  تصاویر از بسایت: https://littlemissbaker19.blogspot.com/ https://www.wikihow.com/