خوراک بادمجان قالبی

خوراک بادمجان قالبی (کیک بادمجان) یک غذای لذیذ و عالی برای طرفداران بادمجان است. در ضمن ظاهر بسیار زیبایی شبیه به یک کیک دارد و می‌توان آن را به شکل‌های هیجان انگیز مختلف تزیین کرد. به همین علت هم برای سرو در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه حرف ندارد. دستور تهیه خوراک بادمجان قالبی انعطاف‌پذیری نسبتاً بالایی دارد. به جای رنده کردن سیب زمینی خام می‌توانید سیب زمینی پخته را با پوره‌ساز بکوبید. به جای شوید تازه می‌توانید از شوید خشک یا خمیر شوید استفاده کنید. در شمن به جای تزیین با بادمجان سرخ شده می‌توانید با گوجه زیتونی یا گوجه حلقه شده سرخ شده و کمی فلفل آن را تزیین کنید. این خوراک خوشمزه را با نان و ماست یا ماست چکیده سرو کنید و از آن لذت ببرید.

تزیین کیک بادمجان با گوجه

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود.یک قالب گرد متوسط را نیز چرب کنید و کنار بگذارید. دو بادمجان کوچک را حلقه حلقه کنید. به آن نمک و فلفل بپاشید و سپس در مقداری روغن سرخ کنید. بادمجان سرخ شده را برای تزیین کنار بگذارید.

سیب زمینی را بشویید، پوست بکنید و رنده کنید. تخم مرغ را بشکنید و به آن اضافه کنید. پس از آن ۲ قاشق ماست، ۱ قاشق پنیر خامه‌ای، ۱ قاشق شوید خرد شده (یا خمیر شوید) را اضافه و مخلوط کنید.

مخلوط سیب زمینی

قدری روغن زیتون را در تابه ریخته و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس مخلوط سیب زمینی را داخل آن بریزید و بگذارید سیب زمینی تقریباً پخته شود. حال آن را به کف قالب گرد منتقل کنید.

در همان تابه قبلی کمی دیگر روغن زیتون بریزید. پیاز و بادمجان را به صورت نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید. روی شعله ملایم تفت بدهید تا بادمجان نرم و حجمش کم شود. حال، ۲ قاشق ماست، ۱ قاشق پنیر خامه‌ای، ۱ قاشق شوید، ۱ قاشق پودر سیر و نمک و فلفل به مقدار کافی به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید، بچشید و در صورت نیاز مقدار نمک و فلفل را تنظیم کنید.

مخلوط بادمجان

مخلوط بادمجان را روی مخلوط سیب زمینی موجود در قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید. حال سطح خوراک را با حلقه‌های بادمجان سرخ شده بپوشانید. قالب را ۳۰-۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا خوراک بادمجان قالبی آماده شود. برای سرو می‌توانید کمی جعفری یا شوید تازه خرد شده روی آن بریزید.

تزیین کیک بادمجان