میدونم ممکنه که براتون سوال شده باشه: سان شاین چیست یا اصلا سان شاین یعنی چه؟ پس بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب! سان شاين یا sunshine یه نوع دسر هیجان انگیزه که توی کافی شاپ ها به شدت پر طرفداره. در واقع دسری رنگارنگه که از لایه های بستنی و ژله تهیه میشه. درست کردنش خیلی آسونه و ظاهر قشنگش و طعم عالی اون؛ همه رو مجذوب خودش میکنه.

حتما الان دارین فکر می کنین که خب این تعریف ها یعنی چی؟ آخر ما باید چگونه سان شاین درست کنیم؟ همون طور که گفتم فقط لازمه که ژله ها رو آماده کنین و ... . عجله نکنین. در ادامه به طور مفصل توضیح میدیم.

فقط برای شروع مراحل سان شاین میوه ای باید یه چند رنگ پودر ژله، یه خرده بستنی و مقداری میوه تازه بخرین. راستی، یه پیشنهاد بدم! بعد از خوندن این مطلب میتونین از عکسهای سان شاین برای تزیین ایده بگیرین.

  دسر خوشمزه و راحت  

لطفا صبر کنین. یه پیشنهاد دیگه هم هست! اگه از بستنی، میوه و ژله ای که خریدین یه مقدار اضافه اومد، پیشنهاد میدم به کمک اون ها انواع ژله بستنی، ژله میوه ای و یا ژله آجیلی تهیه کنین. واقعا دسرهای جذاب و خوشمزه ای هستن. خب دیگه بیشتر از این معطلتون نمی کنم. بریم سر وقت تهیه یه سان شاين لذیذ!

  سان شاین میوه ای  

طرز تهیه سان شاین مخصوص

 

مرحله اول طرز تهیه سان شاین:

ابتدا پودر ژله ها را در دو ظرف جداگانه بریزید. یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد به هر ظرف ژله اضافه کنید. میتوانید برای بهتر حل شدن پودر ژله ها از روش بن ماری کمک بگیرید. (ظرف را روی بخار کتری یا سماور و ... قرار دهید تا ژله راحت تر مخلوط شود.)

 

مرحله دوم طرز تهیه سان شاین:

ژله ها را در یخچال بگذارید تا حدوداً سه الی چهار ساعت دیگر آماده شوند. سپس آن ها را از یخچال خارج کنید. به کمک یک چنگال ژله ها را خرد و ریز کنید. میتوانید ژله ها را به شکل مکعبی (مثل روش تهیه ژله موزاییکی) برش بزنید.

 

مرحله سوم طرز تهیه سان شاین:

لیوان های پایه بلند با اندازه مناسب بردارید. مقداری از ژله های خرد شده را در لیوان ها بریزید. سپس به هر لیوان مقداری بستنی اضافه کنید.

 

مرحله چهارم طرز تهیه سان شاین:

مقدار باقی مانده ژله را روی بستنی ها بریزید. مقداری مغز گردو، پسته و بادام اضافه کرده و دوباره به سان شاین مقداری بستنی اضافه کنید. این کار را تا حدی که لیوان پر شود، ادامه دهید.

 

مرحله آخر طرز تهیه سان شاین:

به میزان دلخواه میوه های خرد شده را اضافه کنید. حالا کمی خامه فرم گرفته روی لیوان ها قرار دهید. برای تزیین سان شاین میتوانید از شکلات چیپسی، شوکورول، ترافل رنگی، سس شکلات، اسمارتیز، بیسکویت، پشمک و ... استفاده کنید.

  تزیین سان شاین  

نکات کلیدی تهیه سان شاین

- در تهیه سان شاين میتوان به جز روش گفته شده، از روش دیگری هم استفاده کرد. برای مثال، میتوانید ژله های خرد شده را به همراه بستنی و انواع شربت یا آبمیوه های دلخواه، در مخلوط کن بریزید. با این روش بستنی به طعم ها و رنگ های دلخواه خودتان خواهید داشت.

- سان شاین توت فرنگی و سان شاین شکلاتی محبوب ترین نوع سان شاین کافی شاپ هستند. شما میتوانید برای تهیه ی آن ها از بستنی ها و ژله ها به طعم های توت فرنگی و شکلات استفاده کنید.

- در صورت تمایل میتوانید موز یا هر میوه دلخواه دیگری را با بستنی در میکسر بریزید. در صورتی که به میوه تازه مناسب برای این دسر دسترسی ندارید، مربا هم میتواند گزینه خوبی باشد.

- ترتیب قرار دادن لایه ها به سلیقه ی خودتان بستگی دارد. هر طور که تمایل دارید میتوانید بستنی، میوه و ژله ها را روی هم قرار دهید.

  سان شاین توت فرنگی