کوکی نارگیلی با ۴ ماده

زندگی با شکلات همیشه شیرین‌تر است و با نارگیل حتی از آن هم بهتر است! کوکی نارگیلی این دو ماده بهشتی را با هم ترکیب می‌کند و در عرض ۲۰ دقیقه یک عصرانه فوق‌العاده را به شما عرضه می‌کند. تهیه کوکی نارگیلی فقط احتیاج به ۴ ماده اولیه دارد و در ضمن فاقد گلوتن است. این کوکی‌های کوچک و خوشمزه از پودر نارگیل، آرد بادام، چیپس شکلات و شیر عسلی تهیه می‌شوند.

آرد بادام را می‌توانید در منزل با آسیاب کردن بادام تهیه کنید. اما قبل از آن باید بادام را بخیسانید و پوست نازک روی آن را جدا کنید. در ضمن در تهیه کوکی نارگیلی می‌توانید به جای شیر عسلی (شیر تغلیظ شده شیرین) از خامه نارگیل استفاده کنید که قبلاً طرز تهیه آن گفته شده است. با استفاده از شکلات تلخ مرغوب می‌شود گفت کوکی نارگیلی تقریباً فاقد شکر است و ترکیب سالم و بسیار خوشمزه‌ای دارد. می‌توانید این کوکی‌ها را همراه با شیر، چای یا قهوه به عنوان عصرانه میل کنید. یا مقدار بیشتری از آن را تهیه کنید و در دورهمی‌ها با آن از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید.

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. روی یک سینی فر بزرگ کاغذ روغنی بکشید و کنار بگذارید.

در کاسه بزرگی همه مواد را بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. خمیر را با استفاده از قاشق یا اسکوپ ساز بردارید و با فاصله روی کاغذ روغنی بچینید. هر قاشق از خمیر به صورت دایره‌های حدوداً ۴ سانتی خواهد بود. با پشت قاشق یا با انگشت روی هر کدام کمی فشار دهید تا ضخامتی حدود ۱/۵ سانت پیدا کنند.

حدود ۱۰-۱۲ دقیقه سینی را در فر قرار دهید تا وقتی که لبه کوکی‌ها شروع به قهوه‌ای شدن کند. سپس آن را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. کوکی نارگیلی آماده سرو است. نوش جان!

کوکی نارگیلی با ۴ ماده