کوکی کرمدار وانیلی

کوکی کرمدار وانیلی خیلی خیلی ساده است و در عرض ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت اماده می‌شود. اگر مقداری باترکرم باقیمانده در یخچال دارید در درست کردن این کوکی‌های کوچک خوشمزه شک نکنید. البته برای چسباندن کوکی‌ها به هم می‌توانید از چیز‌های دیگری مثل خامه، حلوا یا مارمالاد غلیظ هم استفاده کنید. یا حتی می‌توانید کوکی را بدون کرم همراه با یک نوشیدنی میل کنید.

کوکی کرمدار را می‌توانید در دمای اتاق سرو کنید یا بگذارید قبل از سرو در یخچال خنک شود. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه طعم باترکرم سرد نشده را ترجیح می‌دهید یا نه. البته مسئله دیگر این است که اگر کوکی را سرد نشده میل کنید احتمالاً مقداری باتر کرم بیرون خواهد ریخت و ممکن است کمی کثیف کاری داشته باشد اما مطمئناً به طعم خوب آن می‌ارزد! در ضمن می‌توانید این کوکی‌ها را تا سه روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید اما به دلیل وجود باترکرم با گذشت زمان از ترد بودن کوکی‌ها کاسته می‌شود.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و یک سینی فر بزرگ را با کشیدن کاغذ روغنی روی آن آماده کنید.

کره را که از قبل به دمای اتاق رسیده است داخل یک کاسه متوسط بریزید و با قاشق چوبی یا لیسک آنقدر هم بزنید تا کاملاً نرم و یکدست شود. سپس پودر شکر، تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.حال آرد و نمک را روی آن بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدست شود و مایه نسبتاً غلیظی حاصل شود.

خمیر کوکی وانیلی

حال باید از قیف و ماسوره گرد متوسط استفاده کنید. خمیر را داخل قیف مناسب بریزید. قیف را روی سینی که قبلاً آماده کردید بگیرید و با فشار دادن به آن دایره‌هایی ۲/۵ سانتی روی کاغذ روغنی بکشید. بین دایره‌ها حتماً فاصله خالی بگذارید چون کوکی‌ها در فر بزرگ‌تر می‌شوند.

سینی را در فر قرار دهید. ممکن است لازم شود از دو سینی استفاده کنید. در این صورت ابتدا یکی از آنها را بپزید و بعد دیگری را در فر قرار دهید. بعد از ۱۰-۱۲ دقیقه حاشیه کوکی‌ها طلایی رنگ می‌شود و می‌توانید آنها را از فر خارج کنید. بگذارید مدتی به همان حال بمانند تا کاملاً خنک شوند. سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید.

کوکی پخته شده در فر

باتر کرم را داخل قیف بریزید. این بار از ماسوره ستاره‌ای استفاده کنید. یک کوکی بردارید و پشت آن با قیف باترکرم بریزید. این کار را به صورت مارپیچی از وسط به بیرون انجام دهید. سپس یک کوکی دیگر روی آن بگذارید کمی فشار دهید. مقدار باترکرم بین کوکی‌ها بستگی به سلیقه شما دارد.

کوکی کرم دار

نکته: می‌توانید برای زیباتر و دقیق تر شدن شکل کوکی‌ها قبل از ریختن خمیر با قیف، پشت کاغذ روغنی با مداد دایره‌ها را رسم کنید تا الگوی شما آماده باشد.