یه نوع دیگه از ترشی ها که مثل ترشی لبو و ترشی کلم قرمز، ظاهر خوشگل و البته طعمی عالی داره، ترشی آلبالوست. ترشی آلبالو یه روش عالی برای نگه داشتن این میوه ی مفید برای فصل های سرد ساله.

همون طور که میدونین آلبالو چربی و قند خون رو کاهش میده و برای بیماران قلبی بسیار مفیده. پس با تهیه ی یه ترشی خوشمزه از این میوه ی جذاب میتونین همیشه از خواصش بهره مند بشین.

تهیه کردن ترشی آلبالو آسونه. فقط لازمه نکات خاص اون رو بدونین. پس اون دسته از ایران کوکی ها

ی عزیزی که می پرسین " چگونه ترشی آلبالو درست کنیم؟ " بشتابین که قراره به طور مفصل آموزشش بدیم. و تمام روش های ممکن برای تهیه این ترشی رو توضیح بدیم.

راستی اگه دوست دارین ترشیتون مزه دار تر بشه میتونین ادویه ترشی هم به این دستور اضافه کنین. حالا وقتشه بریم سراغ تهیه کردن یه ترشی آلبالوی خوشمزه و هیجان انگیز.

 

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی

 

مرحله اول:

آلبالوها را به خوبی بشویید و دم آن ها را جدا کنید. سپس یک پارچه ی تمیز پهن کرده و آلبالوها را روی آن قرار دهید تا کاملا خشک شود. میتوانید از یک سبد آبکش نیز استفاده کنید. خیس بودن آلبالوها باعث می شود ترشی شما کپک بزند.

  شستن آلبالو  

مرحله دوم:

پس از این که آلبالوها به طور کامل خشک شدند، آن ها را به ظرف شیشه ای مورد نظرتان منتقل کنید.

  ریختن آلبالو در شیشه  

مرحله سوم:

به آلبالوها نمک و شکر اضافه کنید.

  افزودن نمک و شکر  

مرحله چهارم:

حالا سرکه را درون ظرف ترشی آلبالو بریزید و درب ظرف را به خوبی ببندید. سرکه باید کاملا ظرف را پر کرده و روی آلبالوها قرار بگیرد. ظرف را به آرامی تکان دهید تا نمک و شکر به طور کامل با سرکه مخلوط شود.

  افزودن سرکه  

مرحله آخر:

ترشی را در جای خنک قرار دهید و به آن به مدت سه تا ده روز فرصت دهید تا آماده شود. سپس با انواع غذاهای گوشتی و پلویی آن را میل کنید. نوش جان.

  ترشی آلبالو با سرکه سفید  

نکات کلیدی تهیه ترشی آلبالو

- روش دیگری که برای تهیه ترشی آلبالو وجود دارد این است که در ابتدا سرکه را به همراه نمک و شکر به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشانید. این روش کمک می کند که نمک و شکر به خوبی با سرکه حل شود. خصوصا اگر ظرف ترشی شما بزرگ بوده و نمیتوان آن را تکان داد. سپس مخلوط سرکه جوشانده شده را به آلبالوها اضافه کنید.

- ممکن است برایتان سوال باشد که ترشی آلبالو با چه سرکه ای درست میشود. انتخاب نوع سرکه برای این ترشی به ذائقه ی خودتان بستگی دارد. اگر دوست دارید طعم سرکه تند و تیز تر باشد، میتوانید از سرکه قرمز استفاده کنید. در غیر این صورت تهیه ترشی آلبالو با سرکه سفید روش بهتری است. ترشی آلبالو علاوه بر سرکه انگور با سرکه سیب هم محبوب است.

- برخی برای متعادل شدن طعم ترشی آلبالو ترجیح می دهند که میزان سرکه را کاهش دهند. در این روش میتوانید سرکه را با آب مخلوط کرده و بعد به ترشی اضافه کنید. مخلوط سرکه و آب را میتوانید به صورت جوشیده در ترشی بریزید.

- محل نگهداری ترشی آلبالو باید خنک و در یخچال باشد. درب ترشی باید کاملا بسته باشد تا هوا وارد آن نشود، وگرنه ترشی کپک می زند.

- ترشی آلبالو بدون هسته هم تهیه می شود. میتوانید هسته های آلبالو را با دستگاه هسته گیر یا به کمک یک نی از آن خارج کنید. نی باید ترجیحا شیشه ای یا فلزی باشد. برای این کار باید نی را به محل دم آلبالوها فشار دهید تا هسته از سمت دیگر آن خارج شود.

- در تهیه این ترشی میتوانید به جای شکر از نبات استفاده کنید. در این روش باید نبات با سرکه جوشانده شود.

- میزان شکر در ترشی به خودتان بستگی دارد. میتوانید تا 6 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.

- برای طعم دهی بیشتر میتوان از چند حبه سیر، کمی فلفل، مقداری گلپر یا تخم گشنیز هم استفاده کرد.

- در صورت تمایل میتوانید پس از تمام شدن ترشی از آب باقی مانده ی آن برای طعم دهی به انواع سالاد استفاده کنید.

- درب ترشی به مدت سه روز اصلا نباید باز شود. پس از گذشت سه روز میتوانید کمی از ترشی تست کنید و در صورت لزوم مقداری شکر یا نمک به آن اضافه کنید. ترشی پس از شش ماه خوشمزه تر می شود و تا حدودا یک سال قابل نگهداری است.

- شیشه های ترشی آلبالو را قبل از استفاده با آب جوش ضد عفونی کنید تا از کپک زدن ترشی جلوگیری شود.