انواع فست فود یکی از پر طرفدارترین غذاها در منوی رستوران ها هستن. با توجه به طرفدارهای زیادی که این غذاهای خوشمزه دارن، امروزه اغلب این غذاها به صورت خونگی هم درست میشه. از همبرگر خانگی تا انواع مختلف پیتزا رو میشه به راحتی تو خونه درست کرد. درست کردن این غذاها هم ساده اس و هم مدت زمان کمی می بره. علاوه بر این با درست کردن فست فود خونگی می تونید از سالم بودن مواد اولیه ی اون مطمئن باشید. از بین انواع مختلف فست فود، پیتزاها بسیار متنوع هستن و با مواد اولیه ی متنوع و در طعم های مختلف درست میشن. درست کردن یه پیتزای خونگی هم کار آسونیه و هم خیلی لذت بخشه. اگر شما هم از خورش و غذاهای سنتی خونگی خسته شدید و به دنبال یه غذای فست فودی جدید هستید، پیشنهاد ویژه ای براتون داریم! در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیتزا خورشیدی رو به عنوان یه پیتزای خونگی جدید که احتمالا قبلا امتحان نکرده اید، بهتون آموزش بدیم. ظاهر این پیتزا شبیه به خورشیده و باید خمیر اون رو به صورت تکه تکه گرد هم بچینید و باهاشون یه حلقه درست کنید تا به شکل خورشید دربیان. به همین دلیل این پیتزا به اسم پیتزا حلقه ای هم شناخته میشه. بعد داخل اون ها رو از مواد اولیه که در ادامه بهتون می گیم، پر کنید، خمیر رو ببندید و پیتزا رو داخل فر داغ شده قرار بدید تا بپزه و آماده بشه.

این غذا با یه سس پیتزای مخصوص درست میشه که در ادامه طرز تهیه سس پیتزای خونگی رو هم بهتون آموزش می دیم تا طعم فوق العاده ی اون رو دو برابر خوشمزه تر کنید. شما می تونید این پیتزای خاص و خوشمزه رو در مهمونی ها و دورهمی هاتون درست کنید. اگر قصد دارید این پیتزای خونگی رو در کمترین زمان ممکن درست کنید می تونید خمیر پیتزا رو به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. اگر می خواید خودتون خمیر رو درست کنید، بهتره از خمیر جادویی برای درست کردن پیتزا خورشیدی استفاده کنید. با ما همراه بشید و از صفر تا صد طرز تهیه پیتزا خورشیدی خونگی رو یاد بگیرید.

 

طرز تهیه پیتزا خورشیدی (پیتزا حلقه ای)

 

۱- پیش از هر چیز فر را در دمای ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید.

۲- در یک تابه ی کوچک، با اسپری کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس سوسیس‌ها را که از قبل خرد کرده اید داخل آن تفت دهید و مدام هم بزنید تا تمام قسمت‌ های آن ها سرخ شوند.

۳- بعد از حدود ۶ الی ۷ دقیقه تفت دادن سوسیس‌ها، آن ها را داخل کاسه ای بریزید. سس پیتزا را به سوسیس ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. اجازه دهید مواد کاملا خنک شوند.

۴- ۲ بسته خمیر آماده رول شده را باز کرده و به ۸ مستطیل تقسیم کنید. هر یک از مستطیل ها را روی تخته پهن کنید و با آن ها یک دایره به شکل خورشید بسازید. به طوری که هر یک از خمیرهای مستطیلی یک شعاع خورشید را درست کنند. سپس یک کاسه‌ ی گرد به قطر حدود ۱۲ سانتی متر وسط دایره ی خمیرها قرار دهید.

۵- با قاشق مقداری از مخلوط سوسیس و سس را که از قبل آماده کرده اید روی وسط هر یک از خمیرها، نزدیک به کاسه، بریزید.

  ریختن سوسیس  

۶- ژامبون ها را از وسط برش دهید و مانند تصویر زیر، روی سوسیس ها بچینید.

  اضافه کردن ژامبون به پیتزا خورشیدی  

۷- روی ژامبون ها را با پپرونی های خرد شده و روی پپرونی ها را با پنیر (که از وسط نصف کرده اید)، بپوشانید.

  اضافه کردن پپرونی به پیتزا حلقه ای اضافه کردن پنیز موزارلا  

۸- زمانی که هر یک از قسمت ها از مواد پر شد، هر خمیر را از لبه ی بیرونی به سمت داخل تا کنید. به طوری که روی سطح مواد کاملا با خمیر پوشیده شود. به تصویر زیر دقت کنید:

  بستن خمیر  

۹- این کار را با تمام هشت تکه خمیر تکرار کنید تا تمام پیتزا خورشیدی پوشیده شود.

۱۰- کره را ذوب کنید و با استفاده از برس مخصوص روی خمیرها رومال کنید. سپس مقداری پنیر پارمزان و ادویه ی ایتالیایی روی سطح پیتزا حلقه ای بپاشید.

  رومال کردن  

۱۱- پیتزا خورشیدی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یعنی تا زمانی که خمیر قهوه ای رنگ شده و مواد داخل آن کاملا پخته شوند، داخل فر قرار دهید.

۱۲- بعد از آن که پیتزا حلقه ای کاملا پخته شد، آن را از فر بیرون آورده و اجازه دهید به مدت حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه خنک شود.

۱۳- پیتزا خورشیدی را به اندازه های دلخواه برش بزنید و با سس پیتزای مخصوص سرو کنید.

  پیتزا حلقه ای  

 طرز تهیه سس پیتزا خانگی

سیر خرد شده ۴ بوته

گوجه فرنگی خرد شده ۱ عدد

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق چایخوری

سرکه بالزامیک ۱ قاشق چایخوری

نمک ۳/۴ قاشق چایخوری

فلفل سیاه به مقدار لازم

ادویه ایتالیایی (اختیاری)

 

۱- سیر را داخل خرد کن یا مخلوط کن بریزید و کاملا ریز خرد کنید.

۲- سایر مواد را به سیر اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

۳- سس آماده است. این سس نیاز به پخته شدن ندارد. سس را روی خمیر پیتزا بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید.

۴- این مقدار سس برای ۸ تکه پیتزا کافی است.

۵- می‌ توانید این سس را به مدت ۱ هفته داخل ظرف درب دار داخل یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید سس اضافی را داخل قالب ریخته و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. هر زمان خواستید مقداری از آن را بیرون آورده و به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید.

نکات کلیدی طرز تهیه پیتزا خورشیدی

- برای چرب کردن تابه حتما از اسپری روغن استفاده کنید تا مواد داخل آن بیش از حد چرب نشوند.

- اگر به ادویه ی ایتالیایی دسترسی ندارید، می توانید از مخلوط آویشن و فلفل استفاده کنید.

- برای درست کردن پیتزا خورشیدی می توانید از خمیر جادویی استفاده کنید. طرز تهیه خمیر جادویی را یاد بگیرید و خودتان این خمیر فوق العاده را به راحتی در خانه درست کنید.

- سوسیس را می توانید در طعم دلخواه تان (تند یا شیرین) تهیه کنید.