اسموتی دو رنگ هلو و توت فرنگی چنان رنگ و آب جذابی دارد که ممکن نیست کسی بتواند از آن صرف نظر کند. برای تهیه اسموتی دو رنگ بهتر است از میوه‌های کاملاً رسیده استفاده کنید چون طعم بهتری به اسموتی شما می‌دهند و در ضمن به این ترتیب می‌توانید به جذاب‌ترین شکل از میوه‌هایی که نزدیک به خراب شدن هستند استفاده کنید. اگر میوه‌ها به اندازه کافی شیرین باشند نیازی به استفاده از شکر، شربت یا عسل هم نخواهد بود.

علاوه بر هلو و توت فرنگی که لایه‌های اسموتی دو رنگ را تشکیل می‌دهند مقداری موز یخ زده هم به هر کدام از اسموتی‌ها اضافه می‌شود که باعث طعم و بافت بهتر خواهد شد. موز یخ زده در تهیه انواع اسموتی‌ها کاربرد دارد. شما می‌توانید هر وقت موزی داشتید که خیلی رسیده بود و در حال سیاه شدن بود آن را خرد کنید و روی بشقاب یا سینی بچینید و در فریزر بگذارید. بعد از نیم ساعت که موزها یخ زدند آنها را داخل کیسه بریزید و مجدداً در فریزر جاسازی کنید. موزهای یخ زده را می‌توانید تا ۶ ماه به همین ترتیب نگهداری کنید و از آنها در تهیه اسموتی دو رنگ یا هر اسموتی دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

هلو و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی دو رنگ هلو و توت فرنگی

ابتدا هلو را نصف کنید، پوست بکنید و هسته‌اش را خارج کنید. برگ توت فرنگی‌ها را نیز بعد از شستن جدا کنید. هلو را همراه با نصف موز یخ زده و شیر داخل ظرف مخلوط‌کن بریزید. مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس بچشید و اگر مایل هستید شیرین‌تر باشد به مقدار دلخواه عسل اضافه کنید. سپس دوباره چند ثانیه مخلوط کنید. ۲/۳ از این مخلوط را داخل لیوان بزرگی بریزید.

توت فرنگیها و نصف موز یخ زده دیگر را به باقیمانده پوره هلو اضافه کنید و مخلوط‌کن را مجدداً روشن کنید تا اسموتی توت‌فرنگی یکدست شود. حال خیلی آرام اسموتی توت فرنگی را وسط لیوان اسموتی هلو بریزید تا یک لایه صورتی رنگ زیبا روی لیوان شما تشکیل شود. اسموتی دو لایه را با توت فرنگی به شکل دلخواه تزیین کنید. یک نی داخل آن بگذارید و سرو نمایید.

اسموتی دو رنگ