کاپ کیک عسلی با پنیر خامه‌ای عسلی

کاپ کیک عسلی یکی از بهترین کیک‌هایی است که می‌توانید در فصل تابستان تهیه کنید و در کنار یک نوشیدنی خنک مثل لیموناد توت فرنگی در یک بعد از ظهر گرم از آن لذت ببرید. وجود عسل و باترمیلک در کاپ کیک عسلی آن را بسیار نرم و خوش طعم می‌کند و بافتی فوق‌العاده به آن می‌دهد. جایگزین باترمیلک به راحتی با شیر و آبلیمو (یا سرکه) قابل تهیه است و قبلاً هم آن را آموزش داده‌ایم.

کیک عسلی به تنهایی هم همراه با چای یا نوشیدنی دلخواه شما عالی است. اما اگر آن را برای یک مهمانی تهیه می‌کنید شاید بهتر باشد از یک روکش جذاب و هیجان‌انگیز مثل پنیر خامه‌ای عسلی هم برای تزیین آن استفاده کنید. این روکش هم به راحتی تهیه می‌شود و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد در ضمن مکمل فوق‌العاده‌ای برای طعم و رنگ کاپ کیک عسلی است. در آخر فقط کمی ترافل رنگی نیاز دارید که با آن روکش کاپ کیک را بپوشانید و زیبایی آن را تکمیل کنید.

کاپ کیک عسلی

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مافین ۱۲ عددی را هم چرب کنید و با کپسول‌های کاغذی قالب‌ها را بپوشانید.

مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و نمک را در کاسه‌ی نسبتاً بزرگی مخلوط کنید و کنار بگذارید. در کاسه کوچکی هم مواد خیس یعنی باترمیلک، عسل و وانیل را با هم میکس کنید و کنار بگذارید.

در کاسه دیگری، کره نرم شده و شکر را بریزید و با همزن با سرعت متوسط بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام خیلی خوب هم بزنید و کناره‌های کاسه را با همان سری همزن پاک کنید.

به تدریج مواد خشک و خیس را یک در میان به مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کنید. کار را با مواد خشک شروع و با مواد خشک هم تمام کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

با ملاقه یا اسکوپ‌ساز مایه کیک را داخل کپسول‌های کاغذی بریزید. هر قالب کاپ کیک باید تا حدود ۲/۳ پر شود. قالب را ۱۸-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کاپ کیک‌ها پخته شوند. پخته بودن آنها را با فرو کردن خلال دندان داخلشان امتحان کنید.

ریختن مایه کاپ کیک داخل قالب

برای تهیه پنیر خامه‌ای عسلی، کره را از قبل بیرون از فریزر بگذارید تا به دمای اتاق برسد. یا یک لیوان را پر از آب جوش و خالی کنید. سپس لیوان داغ را روی قالب کره برگردانید و حدود ۱ دقیقه به همان حال رها کنید تا کره نرم شود.

کره نرم شده را همراه با پنیر خامه‌ای داخل کاسه‌ای بریزید و با همزن بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. پودر قند را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. هر زمان لازم بود دیواره‌های ظرف را با سری همزن پاک کنید. سپس عسل را اضافه و با آنها میکس کنید.

برای زیبایی بیشتر پنیر خامه‌ای عسلی می‌توانید یکی دو قطره رنگ خوراکی مایع زرد هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بگیرد. حال مخلوط را داخل قیف با ماسوره گرد بزرگ بریزید و با آن، کاپ کیک عسلی را تزیین کنید.

تزیین کاپ کیک عسلی