گراتن سوسیس و سیب زمینی

گراتن سوسیس و سیب زمینی ترکیب بسیار خوشمزه‌ای است که به سادگی تهیه و پخته می‌شود. این غذا را می‌توان نوعی کاسرول هم دانست چون در ظرف فر عمیق تهیه می‌شود که بهتر است از جنس سرامیک یا پیرکس باشد. مواد اصلی لازم برای تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی عبارتند از سوسیس، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، پنیر کاتیج و پنیر چدار. پنیر کاتیج را می‌توانید با ماست چکیده هم جایگزین کنید اما از ماستی استفاده کنید که زیاد ترش نباشد.

گراتن سوسیس و سیب زمینی را می‌توانید به عنوان صبحانه یا شام میل کنید یا حتی می‌توانید آن را به شکل قطعات کوچک برش بزنید و در یک مهمانی شام به عنوان پیش‌غذا سرو کنید.

گراتن سوسیس به عنوان پیش غذا

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف و دیواره‌های یک قالب فر حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی را با چند قطره روغن چرب کنید.

سوسیس‌ها را حلقه حلقه و بعد هر حلقه را چهار قسمت کنید. سپس آن را داخل یک تابه چرب شده بریزید و روی شعله متوسط سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شود. سوسیس سرخ شده را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

سیب زمینی را رنده کنید. کره را داخل مایکروفر یا روی حرارت غیر مستقیم آب کنید و با سیب زمینی رنده شده مخلوط نمایید. حال سیب زمینی و کره را کف قالبی که قبلاً آماده کردید بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

در کاسه‌ای سوسیس سرخ شده، پنیر چدار رنده شده، پیاز، پنیر کاتیج و تخم مرغ‌ها را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در قالب، روی لایه سیب زمینی بریزید.

مایه گراتن سوسیس

بگذارید مخلوط ۱ ساعت در فر گرم شده پخته شود. بعد از پخت، یک خلال دندان داخل آن فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد گراتن سوسیس و سیب زمینی آماده است. بگذارید ۵ دقیقه خنک شود سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.

سرو کسرول سوسیس و سیب زمینی

نکته: می‌توانید مقدار سیب زمینی را تا چهار پیمانه افزایش دهید و مقداری فلفل و ادویه هم به دلخواه به آن اضافه کنید.