در فصل گرم تابستون نوشیدن یه نوشیدنی خنک و خوشمزه خیلی می چسبه. با گرم شدن هوا و شروع شدن فصل تابستون، حتما شما هم به دنبال یه نوشیدنی سرد و خاص هستید. یه نوشیدنی که علاوه بر طعم فوق العاده، باید سالم و مقوی باشه و بشه خیلی راحت اون رو تو خونه درست کرد. میلک شیک ها یکی از انواع نوشیدنی های سرد و دلچسب هستن که بر پایه ی شیر یا بستنی درست میشن. در واقع میلک شیک از ترکیب بستنی یا شیر با هر نوع میوه ی تازه و یا انواع طعم دهنده های مناسب فصل درست میشه. تازگی ها طعم های مختلف میلک شیک به یکی از پر فروش ترین نوشیدنی ها تو منوی کافی شاپ ها تبدیل شده که البته درست کردن خیلی از اون ها تو خونه اصلا کار سختی نیست. شما هم می تونید انواع میلک شیک میوه ای مثل میلک شیک موز و هلو و یا سایر طعم های میلک شیک رو به راحتی تو خونه درست کنید. میلک شیک خرما و نارگیل یکی از انواع میلک شیک های پر طرفداره که خواص بسیار زیادی داره. این نوشیدنی تا حدوی شبیه به شیر خرماست که البیته مواد دیگه ای مثل نارگیل هم بهش اضافه میشه. هم خرما و هم نارگیل از مواد اولیه ی پر خاصیت و سالمی هستن که ترکیبشون با هم طعمی بی نظیر به میلک شیک میده. شاید با خودتون فکر کنید که پیدا کردن نارگیل در هر فصلی ممکن نیست و نمیشه این نوشیدنی خوشمزه رو درست کرد. اما برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل لزوما نیازی به نارگیل تازه ندارید و با استفاده از پودر نارگیل تازه هم میتونید به راحتی این نوشیدنی پر خاصیت رو درست کنید. با ترکیب این دو ماده ی طبیعی با هم، برای درست کردن میلک شیک دیگه نیازی به اضافه کردن شکر برای شیرین شدن اون ندارید. اگر برای خودتون یا بچه ها به دنبال یه نوشیدنی انرژی زا با خواص بالا هستید، می تونید طرز تهیه میلک شیک خرما و نارگیل رو یاد بگیرید و این نوشیدنی خوشمزه رو در فصل گرم تابستون درست کنید. میلک شیک خرما و نارگیل می تونید به عنوان عصرانه یا میان وعده و یا حتی یه صبحانه ی کامل و مقوی سرو بشه. علاوه بر این، خوردن میلک شیک خرما و نارگیل برای کسایی که سرد مزاج هستن خیلی توصیه میشه چون به دلیل وجود خرما این نوشیدنی طبع گرمی داره. برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل به مواد اولیه ی زیادی نیاز ندارید و اگه مخلوط کن یا میکسر داشته باشید می تونید خیلی سریع و ساده این نوشیدنی فوق العاده رو تو خونه درست کنید. کافیه همه ی مواد رو با هم داخل مخلوط کن بریزید و یه میلک شیک فوق العاده خوشمزه درست کنید. در ادامه بهتون میگیم که برای طرز تهیه میلک شیک خرما و نارگیل دقیقا به چه موادی و از هر کدوم به چه اندازه نیاز دارید تا بتونید این میلک شیک فوق العاده خوشمزه رو به بهترین شکل درست مثل کافی شاپ های حرفه ای تو خونه درست کنید، بدون این که زیادی شیرین بشه و دل رو بزنه. در ادامه ی دستور میلک شیک خرما و نارگیل هم برای خوشمزه تر کردن این نوشیدنی یه سری پیشنهاد بهتون میدیم که می تونه طعم این نوشیدنی تابستونی رو حتی از میلک شیک های کافی شاپ ها هم خوشمزه تر کنه. پس ادامه ی مطلب رو از دست ندید!

طرز تهیه میلک شیک خرما و نارگیل

۱- هسته های خرما را در بیاورید و آن ها را داخل مخلوط کن بریزید.

۲- پودر نارگیل، یخ و شیر را نیز داخل مخلوط کن یا میکسر ریخته و به خرما اضافه کنید.

۳- همه ی مواد را با سرعت بالای مخلوط کن با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و غلیظ شوند.

۴- میلک شیک خرما و نارگیل آماده است. می توانید این نوشیدنی فوق العاده را در لیوان مورد نظر ریخته و سرو کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه میلک شیک خرما و نارگیل

- می توانید با اضافه کردن بستنی و خامه به میلک شیک خرما و نارگیل این نوشیدنی را غلیظ تر و طعم آن را خوشمزه تر کنید. ترجیحا از بستنی وانیلی برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل استفاده کنید.

- اگر به نارگیل تازه دسترسی دارید می توانید به جای پودر نارگیل از تکه های نارگیل تازه برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل استفاده کنید.

- برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل به اضافه کردن شکر نیازی ندارید. وجود خرما و نارگیل به عنوان دو شیرین کننده ی طبیعی در این نوشیدنی، میلک شیک را به خوبی شیرین می کند. اما اگر قصد شیرینی تر کردن میلک شیک را دارید می توانید با سایر شیرین کننده های طبیعی مثل عسل به آن، هم این نوشیدنی را شیرین تر کنید و هم به خواص بیشتر آن اضافه کنید.

- می توانید با افزودن کمی وانیل به میلک شیک خرما و نارگیل طعم آن را خوشمزه تر کنید.

- برای تزیین میلک شیک خرما و نارگیل می توانید کمی پودر دارچین روی آن بریزید. همچنین می توانید لیوانی که می خواهید این نوشیدنی را در آن سرو کنید تزیین کنید؛ لبه ی لیوان را داخل بشقاب یا کاسه ی آب فرو کرده و آن را خیس کنید. داخل بشقاب کمی شکر بریزید و لبه ی لیوان خیس را داخل شکر ها بزنید تا شکرها به آن بچسبند. سپس میلک شیک خرما و نارگیل را داخل لیوان ریخته و سرو کنید. برای این کار می توانید از ترافل های رنگی و یا پودر نارگیل نیز به جای شکر استفاده کنید.

- طبع میلک شیک خرما و نارگیل گرم است. از خوردن بیش از حد این نوشیدنی خودداری کنید.

- برای درست کردن میلک شیک خرما و نارگیل بهتر است از خرماهای شهد دار استفاده کنید تا عصاره و طعم خود را به خوبی به سایر ترکیبات میلک شیک بدهد و این نوشیدنی را به مقدار لازم شیرین کند.

- میلک شیک خرما و نارگیل نه فقط برای کودکان بلکه برای ورزشکارها هم یک نوشیدنی سالم و مقوی به حساب می آید و می توانند از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند.

تصاویر از : cafe_rasht131@