یک کرم توت فرنگی عالی برای پوشاندن کیک‌ها و کاپ کیک‌های شما! این کرم هم نوعی باتر کرم است و از کره و پودر قند تشکیل شده است. اما خوبی آن این است که برای اضافه کردن طعم توت فرنگی در آن از اسانس یا پودر ژله استفاده نمی‌شود. بلکه از پوره توت فرنگی تر و تازه استفاده می‌شود. به این ترتیب طعم این میوه خوشمزه و مفید به خوبی در کرم توت فرنگی حس می‌شود و رنگ خیلی قشنگی هم پیدا می‌کند. از کرم توت فرنگی می‌توانید برای تزیین کاپ کیک توت فرنگی استفاده کنید.

کرم توت فرنگی روی کاپ کیک

طرز تهیه کرم توت فرنگی واقعی

توت‌فرنگی‌ها را بشویید و برگ‌هایشان را جدا کنید. سپس آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا پوره یکدستی حاصل شود.

پوره توت فرنگی را داخل یک شیرجوش بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید بجوشد و در این مدت مرتب هم بزنید. حدود ۲۰ دقیقه بعد وقتی حجم پوره توت فرنگی تقریباً نصف شد آن را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود.

کره را بگذارید نرم شود و در کاسه‌ای بریزید. آنقدر آن را با همزن برقی بزنید تا سبک و یک‌دست شود. ۱ پیمانه پودر قند الک شده را روی کره بریزید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. سپس دو قاشق پوره توت فرنگی را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این کار را دو بار دیگر با دو پیمانه پودر قند و چهار قاشق پوره تکرار کنید. در آخر هم ۱/۲ پیمانه پودر قند باقیمانده را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کرم توت فرنگی آماده شود.

روش های تزیین کیک با باترکرم را در مطلبی که قبلاً نوشته شده بخوانید.

کرم توت فرنگی واقعی

نکته:

- اگر مایل هستید کرم شما طعم توت فرنگی بیشتری داشته باشد، در تهیه پوره آن را مدت بیشتری روی شعله قرار دهید تا غلیظ‌تر شود.

- برای نگهداری کرم در یخچال بهتر است ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا رطوبت و تازگی‌اش را حفظ کند.

- بعضی از دوستان که بوی کره در باتر کرم را نمیپسندند، میتوانند به این روش بوی مطبوع تری به کرم بدهند.