کاپ کیک توت فرنگی

کاپ کیک توت فرنگی طعمی عالی دارد. این کیک به اندازه کافی مرطوب است اما بیش از حد خیس نیست چون از پوره توت فرنگی تهیه نمی‌شود بلکه در آن از توت فرنگی خشک رنده شده استفاده می‌شود. با این حال سرشار از طعم توت فرنگی واقعی است. این یکی از بهترین کاپ کیک هایی است که می‌توانید در مهمانی‌ها و به ویژه برای تولد بچه‌ها سرو کنید. فقط کافی است آن را با قطعات توت فرنگی یا مربای توت فرنگی تزیین کنید.

تزیین کاپ کیک با توت فرنگی

یا می‌توانید از کرم توت فرنگی واقعی برای تزیین آن استفاده کنید.

تزیین کاپ کیک با باترکرم توت فرنگی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مافین فلزی را چرب کنید و داخل حفره‌ها کپسول کاغذی قرار دهید.

توت‌ها را با رنده ریز یا غذاساز به شکل پودر رنده کنید. سپس پودر توت فرنگی را با آرد، نشاسته ذرت، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک داخل کاسه‌ای بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

کره را که از قبل نرم شده و به دمای اتاق رسیده همراه با شکر در کاسه‌ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا سبک و یک‌دست شود. روشن شدن رنگ مخلوط را باید به خوبی ببینید. تخم مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و اضافه کنید (تخم مرغ‌ها هم بهتر است در دمای اتاق باشند). بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ هم مخلوط را هم بزنید. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید.

مخلوط آرد و شیر را به تدریج اضافه کنید. یعنی هر بار کمی از مخلوط آرد و کمی از شیر را بریزید و هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید. حال مخلوط را داخل قالب مافین آماده شده پخش کنید.

کاپ کیک توت فرنگی را در فر گرم شده به مدت ۱۶-۱۸ دقیقه قرار دهید تا زمانی که با فرو کردن یک خلال دندان در آن، چیزی از کیک به آن نچسبد. کاپ کیک توت فرنگی را می‌توانید با کرم توت فرنگی تزیین کنید.

نکته: توت فرنگی خشک را می‌توانید خودتان تهیه کنید. توت فرنگی‌ها را به صورت نازک اسلایس کنید و ۸ ساعت در فر با دمای ۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید خشک شود.