سرو دسر در میهمانی ها و مجالس این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده که با انواع مواد خوشمزه می شه دسر های خونگی و خوشمزه درست کرد. از دسر های پنیری و کرمی گرفته تا دسرهای میوه ای و ساده که هر کدومشون طرفداران زیادی دارن. در بین دسر های ساده مجلسی می تونیم به کیک بستنی اشاره کنیم که قطعا دوستداران بستنی از خوردنش حسابی لذت می برن. اصلا مگه کسی هست که بستنی دوست نداشته باشه؟  کیک بستنی (ice cream cake) انواع مختلف داره و می شه با مواد و طعم دهنده های مختلف به راحتی نوعی از اون رو درست کرد. مثل کیک بستنی ساده، کیک بستنی بیسکویتی، شکلاتی، میوه ای و... کیک بستنی گردویی که امروز قصد دارم بهتون آموزش بدم یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین دسرهاییه که میشه با کمترین و ساده ترین مواد درست کرد. همیشه بچه ها از همکاری در زمینه پخت و پز و تهیه کیک و دسر لذت می برن پس میشه تهیه کیک بستنی رو برای خودتون و بچه ها تبدیل به یک سرگرمی دلنشین کنید تا لذتش چندبرابر بشه.

پس در ادامه روش تهیه کیک بستنی گردویی مجلسی رو با هم می خونیم و امیدوارم از آموزش این دسر فوق العاده لذت ببرید.

  کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی گردویی

مرحله اول:

برای تهیه کراست یا پایه این دسر تابستانی باید بیسکویت، دارچین، کره نرم شده را داخل میکسر بریزید و آن را مخلوط کنید تا یکدست شود.(اگر دوست دارید کراست کمی پف کند 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید)

 

مرحله دوم:

دیواره و کف یک قالب کمربندی 23 سانتی را با مقداری روغن چرب کنید. 1/4  از مواد آماده شده را بردارید و باقی مواد کراست بیسکوییت را داخل قالب بریزید و با دست یا قاشق فشار دهید تا منسجم شود.

  کراست  

مرحله سوم:

قالب کراست کیک بستنی را به مدت ده دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پایه دسر بپزد. و بعد اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله تا پخته شدن بیسکویت می توان گردو عسلی را تهیه کرد. کره را در تابه بریزید تا ذوب شود و بعد گردو را بیافزایید. پس از تفت دادن گردو عسل یا شیره افرا را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا گردوها به خوبی با شهد مخلوط شوند. اجازه دهید گردو خنک شود.   گردو عسلی  

مرحله پنجم:

1/4 از بیسکویت کنار گذاشته شده و 2/3 از گردو را همراه بستنی در میکسر بریزیذ تا زمانی که مواد به خوبی مخلوط شود. دقت کنید نباید مواد شل و روان باشد در حدی که مخلوط شود کافی است.

 

مرحله ششم:

بستنی گردویی را در قالب روی کراست بیسکوییت سرد شده بریزید و روی آن را صاف کنید و به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کیک بستنی گردویی کاملا آماده شود.

  بستنی گردویی  

مرحله هفتم:

برای خارج کردن دسر از قالب دیواره ها را به وسیله چاقویی نازک و مرطوبی جدا کنید و بعد کمربند قالب را به آرامی باز کنید تا به خوبی از دسر جدا شود و در عین حال به ظاهر آن آسیب وارد نشود. دسر را با مقداری گردو و بیسکویت یا هر ماده تزیینی دیگر می توان تزیین کرد.   دسر بستنی  

نکات کلیدی تهیه کیک بستنی گردویی

- کیک بستنی گردویی را می توان با انواع مواد طعم دهنده مانند ادویه ها و اسانس ها و یا حتی میوه های طبیعی طعم دار کرد. - می توان کمی شکلات تخته ای همراه بستنی در میکسر ریخت تا دسر خوشمزه تری داشته باشید. - سس کارامل یکی از مناسب ترین سس ها برای سرو در کنار این دسر بستنی است پس می توانید کمی سس کارامل تهیه کنید و روی دسر بریزید. - شیره افرا را می توان از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کرد. - به جای شیره افرا میتوانید از شیره طلایی هم استفاده کنید.