کیک هلو کمی شبیه به پای یا تارت است با این تفاوت که به جای خمیر پای یک کیک نرم تر و تازه زیر هلوها قرار می‌گیرد. علاوه بر این با ریختن کرم کاستارد روی هلو کیک شما مرطوب و لذیذ می‌شود و با یک بار امتحان کردن عاشقش می‌شوید. میوه‌های تابستانی رنگارنگ و خوشمزه به خودی خود عالی هستند و همیشه دنبال راه‌هایی هستیم که آن‌ها را وارد دسرها و غذاهای این فصل هم بکنیم. کیک هلو یکی از راه‌های استفاده از این مخلوقات خوشمزه پر ویتامین است. کیک هلو را می‌توانید به عنوان دسر یا عصرانه میل کنید. استفاده از قالب کمربندی برای تهیه کیک هلو بهترین نتیجه را می‌دهد ولی اجباری نیست.

طرز تهیه انواع کیک میوه ای را در ایران کوک ببینید.

طرز تهیه کیک هلو

ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. آرد، شکر،بیکینگ پودر، نمک و جوز هندی را داخل کاسه‌ای بریزید و به خوبی با همزن برقی هم بزنید.

کره را همان‌طور که سرد است به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید و به مواد اضافه کنید. هم بزنید تا کره سرد پودر شود.

در کاسه کوچکی شیر و تخم مرغ را با هم بزنید و سپس این مخلوط را به مخلوط آرد اضافه کنید. با چنگال بزنید فقط در حدی که مخلوط آرد خیس شود.

قالب کمربندی حدوداً ۲۲ سانتی را چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید. سطح خمیر را با لیسک صاف کنید.

هلوها را که از قبل اسلایس کرده‌اید روی کیک بچینید و کیک را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید.

 اسلایس هلو

در این مدت کرم کاستارد را تهیه کنید. در کاسه کوچکی ۱/۴ پیمانه از خامه را با آرد میکس کنید تا گلوله‌های آرد باز شود. سپس بقیه خامه را همراه با شکر، تخم مرغ، وانیل و نمک اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید.

کیک را از فر خارج کنید و کرم کاستارد را روی آن بریزید. دوباره کیک را در فر بگذارید. دمای فر را به ۱۷۵ درجه سانتیگراد کاهش دهید و بگذارید کیک هلو ۳۵-۴۰ دقیقه دیگر در فر پخته شود.

کیک هلو در قالب

زمانی که سطح کیک پف کرد و لبه‌های آن طلایی تیره شد و شروع به جدا شدن از قالب کرد کیک شما آماده است. بگذارید یک ربع ساعت خنک شود سپس آن را از قالب جدا کنید و اجازه دهید قبل از سرو کاملاً خنک شود.

برش کیک هلو

نکته: در فصل‌های دیگر می‌توانید به جای هلوی تازه از کمپوت هلو استفاده کنید.