ماکارونی بادمجان

ماکارونی بادمجان یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی است که می‌توانید در فصل تابستان تهیه کنید. فقط باید بادمجان خرد شده را خرد کنید و همراه با سیر، گوجه و زیتون نگینی شده تفت بدهید. تا همین جا سس ماکارونی شما آماده است. این سس را می‌توانید با ماکارونی رشته‌ای یا هر نوع پاستای دیگری که دوست دارید سرو کنید.

ماکارونی بادمجان فقط برای گیاهخوارها نیست. هر کسی که از علاقه‌مندان بادمجان باشد یا بخواهد در برنامه غذایی‌اش تنوعی ایجاد کند می‌تواند ماکارونی بادمجان را امتحان کند. البته اگر دوست دارید حتماً سس ماکارونی شما گوشت داشته باشد می‌توانید مقداری گوشت چرخکرده هم به سس ماکارونی بادمجان اضافه کنید. برای عطر و طعم بیشتر، این غذای خوشمزه را همراه با پنیر پارمزان، جعفری و سالاد کاهو سرو کنید.

طرز تهیه: یک قابلمه آب را بگذارید روی گاز تا بجوشد. روغن زیتون را داخل تابه‌ای بریزید و آن را هم روی شعله قرار دهید تا داغ شود.

بادمجان را خوب بشویید. کلاهش را جدا کنید. سپس آن را به شکل نگینی خرد کنید. بادمجان خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و حدود ۵ دقیقه تفت بدهید تا نرم شود. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر تفت بدهید تا بادمجان معطر شود.

بادمجان تفت داده

گوجه را هم به صورت نگینی خرد کنید. هسته زیتون‌ها را خارج و آن‌ها را خرد کنید. حال زیتون، گوجه، نمک، فلفل و فلفل قرمز را روی بادمجان بریزید. ۲-۳ قاشق آب هم به مخلوط اضافه کنید. ۶-۷ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا گوجه‌ها نرم شوند.

وقتی آب جوش آمد، ماکارونی رشته‌ای را طبق دستور موجود روی دسته بندی بپزید و آبکش کنید. ماکارونی پخته شده را در ظرف‌های سرو تقسیم کنید و روی هر کدام مقداری از سس بادمجان تهیه شده را با قاشق بریزید.

پاستا بادمجان

ماکارونی بادمجان را با جعفری خرد شده (و در صورت تمایل پنیر پارمزان) تزیین کنید.