کیک بستنی ها یکی از دلخوشی های روزهای گرم تابستونی هستن. یه کیک بستنی فوری و خوشمزه میتونه حال همه رو خوب کنه و شادی رو به همه هدیه بده. مخصوصا اگه اون کیک بستنی با بیسکویت آماده بشه. بله! این مطلب در مورد کیک بستنی بیسکویتی هست!

اشتباه نکنید. قرار نیست طرز تهیه کیک بستنی بیسکویتی ساده رو آموزش بدیم. بلکه میخوایم در مورد کیک بستنی شکلاتی بیسکویتی صحبت کنیم که دو لایه بستنی با یک عالمه بیسکویت شکلاتی داره. یعنی خودش به تنهایی یه کیک بستنی مجلسی و خوشگله که میتونه برای کسانی که تولدشون در فصل تابستونه یه انتخاب عالی باشه.

البته شما میتونین با حذف یه لایه بستنی اون رو به کیک بستنی ساده تبدیل کنین؛ ولی جذابیت بیش از حدش به خاطر تمام مواد اولیه ی اونه. پس توصیه می کنم همه ی نسبت ها رو تا حد امکان رعایت کنین. ما در سایت ایران کوک طرز تهیه انواع کیک بستنی ها رو آموزش دادیم. همشون هیجان انگیز و خوش طعم هستن؛ ولی من این کیک بستنی رو خیلی بیشتر دوست دارم. اگه شما هم کیک ها و بستنی ها رو دوست دارین، پیشنهاد می کنم حتما توی لذت تهیه ی این کیک بستنی بیسکویتی هیجان انگیز با من همراه بشین.

  کیک بستنی بیسکویتی مجلسی  

طرز تهیه کیک بستنی بیسکویتی

 

مرحله اول:

برای تهیه کراست بیسکویتی ابتدا باید در غذاساز، کره ی ذوب شده و 25 عدد بیسکویت اوریو (یا هر بیسکویت شکلاتی کرم دار دلخواه) بریزید. نیازی به جدا کردن کرم بیسکویت ها نیست. سپس غذاساز را روشن کنید تا بیسکویت ها کاملا خرد شوند. شیر را اضافه کنید و مواد را به کمک غذاساز با هم ترکیب کنید. یک قالب کمربندی با قطر حدودا 15 سانتی متر بردارید. کراست بیسکویتی را در کف و لبه های قالب بریزید و به خوبی به آن فشار دهید تا بافت متراکمی داشته باشد. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه الی یک ساعت در فریزر قرار دهید.

  خرد کردن بیسکویت  

مرحله دوم:

بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کنید تا به مدت 20 الی 30 دقیقه در دمای اتاق نرم و ذوب شود. هر از گاهی بستنی را بهم بزنید. سپس آن را با 6 عدد بیسکویت های خرد شده اوریو مخلوط کنید.

 

مرحله سوم:

بستنی شکلاتی را روی کراست بیسکویتی بریزید و به کمک کفگیر سطح آن را صاف کنید. در صورت تمایل روی آن را با بیسکویت های خرد شده پر کنید.

 

مرحله چهارم:

قالب کیک بستنی بیسکویتی را در فریزر قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه یخ بزند. در این حین، بستنی وانیلی را از فریزر خارج کنید تا نرم شود. سپس آن را با 6 عدد بیسکویت اوریو خرد شده مخلوط کنید.

 

مرحله پنجم:

مخلوط بستنی وانیلی و بیسکویت را در قالب کیک بستنی روی لایه ی قبلی بریزید. و به خوبی آن را در قالب پخش کنید.

 

مرحله ششم:

قالب کیک بستنی بیسکویتی را در فریزر قرار دهید. کیک بستنی باید حداقل 2 الی 3 ساعت یا تمام شب در فریزر باشد.

 

مرحله هفتم:

برای تهیه خامه فرم گرفته روی کیک بستنی یخچالی ابتدا در یک کاسه ی یخ زده خامه را با همزن برقی بهم بزنید. سپس به آرامی پودر شکر و اسانس وانیل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا حدی که خامه به غلظت مطلوبی برسد. توجه داشته باشید که باید خامه را فورا استفاده کنید. پس نزدیک به زمانی که کیک آماده می شود، مراحل تهیه کردن خامه را آغاز کنید.

 

مرحله هشتم:

وقتی کیک بستنی برای سرو آماده شد، آن را به مدت 3 الی 5 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. سپس به کمک یک چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید. به آرامی قالب کمربندی را باز کنید و آن را از دور کیک بستنی بردارید.

 

مرحله نهم:

قبل از سرو، یک لایه خامه زده شده را روی سطح کیک پخش کنید. مانند عکس، به کمک ماسوره مابقی خامه را به شکل گل روی کیک قرار دهید. مابین خامه ها را بیسکویت اوریو بچینید و کمی بیسکویت خرد شده روی کیک بپاشید. البته می توانید برای تزیین از هر روش دلخواه دیگری هم استفاده کنید.

 

مرحله آخر:

کيک بستني بيسکويتي را به مدت 15 دقیقه به فریزر برگردانید تا بستنی مجددا سفت شود. یا میتوانید آن را فورا سرو کنید. نوش جان.

  سرو کیک بستنی بیسکویتی  

نکات کلیدی تهیه کیک بستنی بیسکویتی

- در صورتی که میخواهید کیک بیسکویت بستنی را در قالب کیک به قطر حدودا 22 سانتی متری تهیه کنید، باید میزان مواد اولیه را یک و نیم برابر کنید.

- دستور تهیه کیک بستنی بیسکویتی شکلاتی از سایت lifemadesweeter ترجمه شده است.