کیک آلبالو یک انتخاب خیلی عالی و خوشمزه برای کسانی است که آلبالو دوست دارند. حالا که در فصل تابستان هستیم و بالاخره سر و کله آلبالوهای آبدار ترش و شیرین در بازار میوه پیدا شده وقت آن است که از این فرصت استفاده کنیم و با این خوشمزه‌های کوچک یک کیک جانانه درست کنیم. تهیه کیک آلبالو خیلی آسان است و مواد زیاد و خاصی هم احتیاج ندارد. به طور خلاصه برای تهیه کیک آلبالو، مواد با هم مخلوط می‌شوند، در قالب قرار می‌گیرند و بعد هم آلبالو روی آن چیده می‌شود. از یک تکنیک جالب هم استفاده می‌شود که مانع از ته‌نشین شدن آلبالو در کیک خواهد شد.

کیک آلبالویی

فقط مراقب باشید هسته‌های آلبالو را با دقت جدا کنید تا دندانهایتان موقع خوردن کیک سوپرایز نشوند! بعد هم خیلی راحت کیک آلبالو را برای یک بعد از ظهر تابستانی تهیه کنید و از آن لذت ببرید. اگر به کیک های میوه ای تابستانی علاقه دارید میتوانید کیک زردآلو را هم امتحان کنید.

طرز تهیه کیک آلبالو

مرحله اول:

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالبی با سایز حدوداً ۲۰ در ۲۸ سانتی را با کمی کره ذوب شده چرب کنید و کف آن اندکی آرد بپاشید.

مرحله دوم:

کره و شکر را در کاسه‌ای بریزید و با همزن خوب بزنید تا سبک شود و رنگ آن روشن شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و ماست را هم اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم:

بعد از آن آرد و بیکینگ پودر را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و آن را زیر و رو نمایید تا آرد با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم:

مقداری پودر نان را داخل بشقابی بریزید و آلبالو‌ها را در پودر نان بغلتانید. این کار باعث خواهد شد که آلبالوها به کف ظرف نروند.

چیدن آلبالو روی کیک

مرحله پنجم:

خمیر را در داخل قالب بریزید و آلبالو‌ها را روی خمیر به طور منظم بچینید. قالب را در فر قرار دهید تا کیک آلبالو پخته شود (حدود ۳۰-۴۰ دقیقه). پخته بودن کیک را با فرو کردن خلال دندان در کیک تست کنید.

ظرف کیک آلبالو